Skrypt forum został zaktualizowany
Wszelakie błędy, pytania oraz prośby o nową funkcjonalność zgłaszajcie w tym wątku

Edytor obiektów 3d

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
viper
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 4:23 pm
Grupa: Lasser, Samar

Edytor obiektów 3d

#1 Postautor: viper » pt lip 03, 2015 9:46 am

Czy jest jakiś tool na pc do edycji był w 3d tak żeby można było później wyeksportować sobie wszystkie współrzędne ?

splatterpunk
Posty: 1451
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 8:04 pm

Re: Edytor obiektów 3d

#2 Postautor: splatterpunk » pt lip 03, 2015 11:23 am

viper pisze:Czy jest jakiś tool na pc do edycji był w 3d tak żeby można było później wyeksportować sobie wszystkie współrzędne ?


Pewnie coś by się znalazło, ale swojego czasu szukałem odpowiedniej
aplikacji i nie znalazłem chyba nic odpowiadającego moim potrzebom.

W związku z tym sam zrobiłem sobie coś takiego pod Processing.org.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1218
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 8:23 pm
Grupa: Black Sun

#3 Postautor: Nitro » sob lip 04, 2015 10:17 pm

Jutro spróbuję znaleźć i zamieścić kod z przykładem z mojego silnika 3D ładujący dowolne obiekty w formacie Lightwave - LWO.
Dużą zaletą takowego jest możliwość operowania na n-gonach zamiast na klasycznych trójkątach.

comankh
Posty: 1200
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

Re: Edytor obiektów 3d

#4 Postautor: comankh » ndz lip 05, 2015 1:06 am

viper pisze:wszystkie


czyli które?;]

viper
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 4:23 pm
Grupa: Lasser, Samar

#5 Postautor: viper » pn lip 06, 2015 10:10 pm

Wszystkie tj. i te widoczne i niewidoczne :)

Mi tylko chodzi o jakiś edytor
Przykładowo w swoich wektorach klasyczny sześcian mam zdefiniowany mniej więcej tak

Kod: Zaznacz cały

//dane scian szescianu

         //sciana1
         .byte 4//ilosc wierzcholkow
         .byte 0+1//kolor lini
         .byte 3,2,1,0//wierz
         //sciana2
         .byte 4
         .byte 0+1
         .byte 4,5,6,7
         //sciana3
         .byte 4
         .byte 1+1
         .byte 0,1,5,4
         //sciana4
         .byte 4
         .byte 2+1
         .byte 1,2,6,5
         //sciana5
         .byte 4
         .byte 1+1
         .byte 2,3,7,6
         //sciana6
         .byte 4
         .byte 2+1
         .byte 3,0,4,7

 //dane wierzcholkow szescianu
cubesrcx:
         .byte 50,256-50,256-50,50
         .byte 50,256-50,256-50,50
cubesrcy:
         .byte 50,50,256-50,256-50
         .byte 50,50,256-50,256-50
cubesrcz:
         .byte 50,50,50,50
         .byte 256-50,256-50,256-50
         .byte 256-50


Ogólnie to działa elegancko i nie ma z tym problemów ale żeby zdefiniować już sobie nawet jakieś litery to trochę trzeba się napracować a fajnie by było sobie coś opracować w jakimś edytorze i później tylko to zaciągnąć

comankh
Posty: 1200
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#6 Postautor: comankh » wt lip 07, 2015 11:33 am

a mapowanie i normalne to już fuj?:>

viper
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 4:23 pm
Grupa: Lasser, Samar

#7 Postautor: viper » wt lip 07, 2015 4:37 pm

Całą definicję bryły mam zawartą w w/w strukturze :)
@Nitro: Możesz podać coś więcej o lighwave'ie Z tego co się zorientowałem to ten program jest płatny

comankh
Posty: 1200
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#8 Postautor: comankh » wt lip 07, 2015 6:41 pm

30 dni trial.
gdzies w zamierzchych czasach tłumaczyłem format na pl chlopakom z amnesty. jak mocno chcesz to poszukam.

format to iff

viper
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 4:23 pm
Grupa: Lasser, Samar

#9 Postautor: viper » śr lip 08, 2015 8:19 am

Znalazłem coś takiego, chyba się nada
http://content.gpwiki.org/index.php/LWO

Za pośrednictwem tego forum chciałem się tylko zorientować w jaki sposób można sobie ułatwić definiowanie brył :)

comankh
Posty: 1200
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#10 Postautor: comankh » śr lip 08, 2015 10:14 am

na bank tłumaczyłem starsze.

do konwersji formatów - gdybyś potrzebował - polytrans, deep exploration (komercyjne)

viper
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 4:23 pm
Grupa: Lasser, Samar

#11 Postautor: viper » śr lip 08, 2015 12:00 pm

Zastanawiam się którą wersję najlepiej wybrać jak potrzebuję programu tylko do prostej edycji brył w 3d tak żeby wygenerować sobie tylko

punkty
PNTS 96
-0.5 -0.5 -0.5
0.5 -0.5 -0.5
0.5 -0.5 0.5
-0.5 -0.5 0.5
-0.5 0.5 -0.5
0.5 0.5 -0.5
0.5 0.5 0.5
-0.5 0.5 0.5
i ściany
POLS 64
FACE
4 0 1 2 3
4 0 4 5 1
4 1 5 6 2
4 3 2 6 7
4 0 3 7 4
4 4 7 6 5

Na wiki jest tego tyle że głowa mała :)
http://www.lightwiki.com/wiki/LightWave_History

comankh
Posty: 1200
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#12 Postautor: comankh » śr lip 08, 2015 5:02 pm

5.5, lekkie


Wróć do „Programowanie & Produkcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość