Strona 1 z 1

monitor i debuggowanie...

: 27 gru 2013, 21:06
autor: andrzejsliwa
Hej,

orientuje się może jak za pomocą monitora z RetroReplay ustawiac breakpointy i debuggowac kod?

znalazlem dokumentacje tutaj: http://ar.c64.org/wiki/CyberpunX_Replay ... Appendix_C

jest tam napisane ze breakpointy dzialaja tylko w trybie freeze monitora
wiec pewnie muszę znaleść informacje jak nacisnąć przycisk freeze na cartcie pod VICE'm? (ktos sie orientuje jak?)

mozecie podzielic się warsztatem? tzn jak debuggujecie/tracujecie kod? rozwiązujecie problemy?

: 27 gru 2013, 21:26
autor: kotrobot
Freezuje się chyba Alt+Z, jeżeli dobrze pamiętam.
Nie mogę teraz potwierdzić.

: 27 gru 2013, 21:38
autor: Nitro
Hmm, a dlaczego nie monitor VICE? Ma o wiele szersze możliwości - wyświetla dużo tekstu, obsługuje labele, jest szybki, pozwala zrzucać/ładować pamięć z dysku, finalnie zapewnia komfortowe breakpointy oraz tracepointy.
Dokumentacja tutaj:
http://www.viceteam.org/vice_9.html

: 27 gru 2013, 21:56
autor: andrzejsliwa
Nitro pisze:Hmm, a dlaczego nie monitor VICE? Ma o wiele szersze możliwości - wyświetla dużo tekstu, obsługuje labele, jest szybki, pozwala zrzucać/ładować pamięć z dysku, finalnie zapewnia komfortowe breakpointy oraz tracepointy.
Dokumentacja tutaj:
http://www.viceteam.org/vice_9.html
to zależy... z jednej strony robię development na mac'u i testuje na vice
(kickass + make + vim, monitor vice podpinam na telnecie... bo domyslne kolory i czcionka monitora dobija)

z drugiej strony chce testować rownież na prawdziwym sprzęcie
(1541 Ultimate II z imagem carta RetroReplay).

w związku z tym nie chciałem się uzależniać od cross narzędzi... ale w sumie już jestem uzależniony bo używam kickass'a ;)

Thx Nitro za kierunek.

btw: nadal nie wiem jak zrobić catridge freeze na VICE pod mackiem (alt-z nie działa)

: 28 gru 2013, 12:35
autor: Nitro
Imo jak nie jesteś crossbowem, to spokojnie możesz robić dev na emulatorach bez obaw, jedyny haczyk jaki mógłbym wskazać z moich doświadczeń to zbyt agresywne żyłowanie stacji - na emu się ładuje w 0.5s i po tym czasie robisz skok a w rzeczywistości na zjeżdżonych stacjach i dyskietkach będzie 0.6s i krach...
Do buildu i odpalania VICE'a od razu z etykietami używam takiej komendy:
java -jar kickass.jar %1 -showmem -vicesymbols -aom
C:\C64Dev\WinVICE-2.3-x64\x64.exe -moncommands %2 %3
%1 - ścieżka do zrodlo.asm
%2 - ścieżka do zrodlo.vs[labele generowane przez kickassa]
%3 - ścieżka do zrodlo.prg
W mon commands możesz sobie też dopisać rzecz jasna inne rzeczy niż labele, co pozwala na wiele arcyciekawych rzeczy.

: 28 gru 2013, 13:20
autor: kotrobot
Na Win ALT+Z działa bez problemów.
Nie wiem jaka jest kombinacja na Maku.

Obrazek

: 28 gru 2013, 17:55
autor: Sebaloz/Lepsi.De
A jest w ogole alt na maku?

: 29 gru 2013, 22:11
autor: splatterpunk
..a ja to nigdy wcześniej nie debugowałem kodu i nie ustawiałem żadnych breakpointów (chyba, że nieświadomie).. no i co? można? można! ;)

Powodzenia!

: 29 gru 2013, 23:22
autor: Nitro
Ja nauczyłem się monitora przy linkingu, wtedy bardzo się przydał.