scenowy ekumenizm

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

scenowy ekumenizm

#1 Post autor: wegi »

Wybaczcie autoreklamę :D

To że

http://www.youtube.com/watch?v=SrJRsddYEDs

Fogyish jest na Bongo Linking Enginie raczej nie zdziwi nikogo

Natomiast

http://www.youtube.com/watch?v=E8oQ6l18 ... e=youtu.be

GENE - to, że to demo z ATARI oparto o Bongo cruncher jest dla mnie miłym sygnałem, że nie zrobiłem tego tylko dla siebie. Kolega ajcek zagadnął mnie o bongo, poczynił testy i uznał za właściwe dla dynamiki dema użyć Bongo. Pozwalam sobie przytoczyć jego post z atarionline

http://atarionline.pl/forum/comments.ph ... ionID=1266

==================================================================
Kilka zdań o moich doświadczeniach związanych z pakerami. Niestety nie dotyczą pakerów ze wsparciem dla xex-ow (może za wyjątkiem exomizera) ale może przydadzą się komuś kto tworzy grę lub demo i potrzebuje pakera który wewnątrz programu będzie rozpakowywał dane.

Ten kto chciałby użyć pakera musi odpowiedzieć na pytanie co jest dla niego ważniejsze – stopień kompresji czy czas dekompresji ?

Jeśli ważniejszy jest stopień kompresji to nie ma co szukać – deflater Fox-a nie ma tu żadnej konkurencji i jest najlepszym rozwiązaniem. Jedyny minus to duże zapotrzebowanie na pamięć dla procedury dekompresora (trzy strony buforów plus sam kod to dość sporo)

Dla mnie istotny jest czas depacku i dlatego do tej pory używałem exomizera bo dawał gorszy ale nadal niezły stopień kompresji w stosunku do deflatera dysponując przy tym znacznie szybszym depackiem. Ostatnio postanowiłem przyjrzeć się temu co ma do zaoferowania platforma C64 w tym temacie i znalazłem paker który biorąc pod uwagę szybkość dekompresji ciężko będzie pobić. Paker nazywa się BongoCruncher i został napisany przez polskiego kodera o ksywie Wegi.

Trochę suchych faktów:

Oryginalny rozmiar exo bc
Test01 – 36354 9661 11047
Test02 - 14367 5917 6338
Test03 - 5447 3736 3767

Szybkość depacku dla BC
test01 – 36 ramek
test02 – 37 ramek
test03 – 10 ramek

Szybkość depacku dla exo
test01 - 143 ramki
test02 - 66 ramek
test03 - 16 ramek

Jak widać paker ma „ubicie” o jakieś 10% gorsze od exomizera ale depack od 70%-350% szybszy. Dodatkowo procedura depackera razem z buforami zajmuje niecałe 370 bajtów.

Jeśli kogoś interesuje ten temat to polecam przyjrzeć się innym kompresorom z platformy c64. Rozwiązań jest sporo a to tylko kilka najpopularniejszych: Pucrunch, Byte Boozer, LZWVL, DOYNAX, Level Cruscher.
==================================================================
Pozdrowienia dla demosceny atari

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#2 Post autor: wackee »

Zajebiście Wegi. Twój geniusz wychodzi poza ramki (...demosceny komodorowskiej :D).
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#3 Post autor: splatterpunk »

Chyba wypróbuję tego Bongo.

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#4 Post autor: wegi »

wackee pisze:Zajebiście Wegi. Twój geniusz wychodzi poza ramki (...demosceny komodorowskiej :D).
:oops:

@splater - dla ludzi to zrobiłem właśnie :)

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 468
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#5 Post autor: kmeg »

splatterpunk pisze:Chyba wypróbuję tego Bongo.
Ja też. Czas już chyba dać odpocząć Level Crusherowi.

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#6 Post autor: joodas »

kmeg pisze:
splatterpunk pisze:Chyba wypróbuję tego Bongo.
Ja też. Czas już chyba dać odpocząć Level Crusherowi.
@KMEG: no wlaśnie, koduj demko;)

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 468
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#7 Post autor: kmeg »

joodas pisze:
kmeg pisze: Ja też. Czas już chyba dać odpocząć Level Crusherowi.
@KMEG: no wlaśnie, koduj demko;)
Nie znam się na kodowaniu dem.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#8 Post autor: wackee »

kmeg pisze:Nie znam się na kodowaniu dem.
Fakt ;)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#9 Post autor: wegi »

Tak właśnie zdaje mi się, że Kmeg to gość o wielkim potencjale i pojmowaniu rzeczy. Myśliciel. Niby za dema się nie brał, ale doradzał koderom jak należy kodować. Gdyby mu się chciało wziąć za demo przypuszczam, że byłoby na co popatrzeć. Pewnie lenistwo... szkoda. Fajnie zrobiony jest ten Twój dot tunel, gdzie rzuciłeś tu przykład.

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 468
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#10 Post autor: kmeg »

wegi pisze:Tak właśnie zdaje mi się, że Kmeg to gość o wielkim potencjale i pojmowaniu rzeczy. Myśliciel. Niby za dema się nie brał, ale doradzał koderom jak należy kodować. Gdyby mu się chciało wziąć za demo przypuszczam, że byłoby na co popatrzeć. Pewnie lenistwo... szkoda. Fajnie zrobiony jest ten Twój dot tunel, gdzie rzuciłeś tu przykład.
Dzięki Wegi, umiesz zmotywować! Nie to co Wacek, ten tylko myśli jakby tu kły jadowe wbić! - korpo wredota ;)

Serio jednak mówiąc to się nie znam. Zatrzymałem się w 96, nic już nie pamiętam i nie kumam, dema trzeba mi tłumaczyć abym zakumał o co biega. Po zawodowym przeprogramowaniu już mi się nie chce siedzieć hobbystycznie. Chyba, że prace zmienię...

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#11 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

kmeg pisze:Serio jednak mówiąc to się nie znam. Zatrzymałem się w 96
Teraz nie ma konkurencji w Polsce. Z tym co umiesz masz gwarantowane miejsce w TOP 3 polskich koderow. Poza tym sa wysokie nagrody w gotowce, zrob dobre demo na Revision to dostaniesz 1000 euro :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#12 Post autor: wegi »

>Zatrzymałem się w 96...

No to Cie MAM :!:
Do 96 to już pewnie prawie wszystkie efekty były wymyślone. Przecież zoomery z Andropolis bazują na technice Grahama z 1994. Owszem są może upiększone, ładnie zwizualizowane, trochę rozwinięte ale zasada i technika jest ta sama. Zoomrotator z EOD tych kulek - coś bardzo podobnego zrobił Brush w 1994 (początek LE) - zastanawiam się czy to pierwszy był taki liniowy zoomrotator - ktoś wie? Twoja 96 wiedza jest całkowicie wystarczająca. Pewnie nie przekonam Ciebie i tak. W każdym razie dzięki za ten tunel.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#13 Post autor: wackee »

kmeg pisze:Nie to co Wacek, ten tylko myśli jakby tu kły jadowe wbić!
Nie na darmo wołają na mnie wonrz ;)
Koduj to nawet zrobię muzę po starej znajomości.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#14 Post autor: splatterpunk »

Sebaloz/Lepsi.De pisze:
kmeg pisze:Serio jednak mówiąc to się nie znam. Zatrzymałem się w 96
Teraz nie ma konkurencji w Polsce. Z tym co umiesz masz gwarantowane miejsce w TOP 3 polskich koderow.
Prawda. Kmeg, po prostu rusz dupencję! :) Warto!

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#15 Post autor: joodas »

No wlasnie rusz. Moze zostanie w koncu wykorzystany potencjal graficzny grafikow Albionu;)

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#16 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Hej graficy Albionu, olejcie Kmega i wstepujcie do Dream :)

http://csdb.dk/group/?id=2409
Cobra (5/10-2013 -> ) .... Graphician, Swapper
mch (9/11-2013 -> ) .... Musician

Albo do Samar pod skrzydla Ramosa :)

http://csdb.dk/group/?id=201
Don Kichote (17/11-2013 -> ) .... Coder
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#17 Post autor: joodas »

Nic z tego, a poza tym to slabi graficy jestesmy i kto by nas chcial;)

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#18 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

joodas pisze:Nic z tego, a poza tym to slabi graficy jestesmy i kto by nas chcial;)
No raczej. Ja mialem propozycje wstapienia do Dream. Sa chyba zdesperowani :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

#19 Post autor: kenji »

Sebaloz/Lepsi.De pisze: No raczej. Ja mialem propozycje wstapienia do Dream. Sa chyba zdesperowani :)
Często upadłe gwiazdy odnajdują się w mniej znanych okolicznościach. Chcieliśmy Ci po prostu pomóc. Tak po ludzku, z litości.



Jak zauważyłeś w Dream jest już grafik. A w zaufaniu powiem Ci, że to nie koniec transferów.
. : dream : .
Boom!

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#20 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

kenji pisze:Skoro już i tak przyszedłeś podsłuchiwać, to z litości padła taka propozycja.
Nawet nie wiedzialem ze sie cos wtedy dzialo, musze przejrzec nagrania z moich okularow szpiegowskich :)
kenji pisze:Jak zauważyłeś: w Dream jest już grafik.
W grupie powinno byc wiecej dziewczyn, najlepiej cala babska sekcja graficzna:
- Donka (zona Bookera)
- Lolita
- 23dogma (dziewczyna Komancza)
- Agis (moze byc designerka)
kenji pisze:ps. a w zaufaniu powiem Ci, że to jeszcze nie koniec transferów :twisted:
Jak do grupy wroci ojciec zalozyciel czyli Cactus to sie skoncza Twoje wyglupy :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

ODPOWIEDZ