Skrypt forum został zaktualizowany
Wszelakie błędy, pytania oraz prośby o nową funkcjonalność zgłaszajcie w tym wątku

pułapka big screena

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Roody
Posty: 167
Rejestracja: śr sie 26, 2009 6:14 pm
Grupa: sabat

pułapka big screena

#1 Postautor: Roody » śr paź 30, 2013 1:52 pm

Mam pytanko. Jakie macie doświadczenia i rady dotyczące różnic po między tym co dobrze wygląda na monitorze a co na big screenie?
O czym pamiętać robiąc demo żeby dobrze wyglądało na BS i ale zachowało dobry wygląd na monitorze.
Ostatnio załamałem się jak chujowo wyglądał part z SiT (ten kotłem i plazmą) na party - na moim domowym zestawie wydawał się ok.

comankh
Posty: 1154
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#2 Postautor: comankh » śr paź 30, 2013 2:18 pm

pamiętać żeby gnębić orgów o podłączanie przes composite, bez mikserów, skalerów i postprocessu.

jedyne patry c= jakie ostatnio widuje to silesia, i problem niestety powraca nagminie.
co ciekawe, kiedys nie bylo problemu, starsze sprzety lepiej tolerowaly sygnal analogowy.

bimber
Posty: 771
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 10:16 am
Grupa: arise

Re: pułapka big screena

#3 Postautor: bimber » śr paź 30, 2013 3:22 pm

Roody, nie było tak źle ;) Hires (i inne 320x200) często dostaje w tyłek na big screenie. Tryby 160x200 wyglądają z reguły lepiej, nawet jak jest jakaś niedoróbka. Żeby hires wyglądał perfekt nie może być słabego punktu na polu c64/rzutnik/kable.

Ideał był na Silesii 5, gdy Wacek przywiózł zmodowanego komodorka i gdy panowie przysiedli żeby dopieścić wygląd pojedynczego piksela.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1191
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 8:23 pm
Grupa: Black Sun

#4 Postautor: Nitro » śr paź 30, 2013 4:31 pm

Wszystko zależy od odległości publiki od big screena, jeśli jest duża, to efekty 4x4 8x8 wyglądają dobrze, jeśli jest mała, to jest problem.
Ogólnie ja jestem przeciwnikiem 4x4/8x8 z jednolitymi blokami - wtedy błyskawicznie widać blokowatość efektu bo można rozróżnić pojedyncze piksele.
A jak już użyjemy przy 4x4 ditherowanych znaków w tylko trzech odcieniach to oko ma znacznie trudniejsze zadanie albo różnych fajnych kształtów w 8x8. Do tego projektor robi nam sprzętowy blur.
Większość big screenów obchodzi się łagodnie z interlacem co można wykorzystać do podbicia serc publiki.

comankh
Posty: 1154
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#5 Postautor: comankh » śr paź 30, 2013 5:41 pm

Nitro pisze:Większość big screenów obchodzi się łagodnie z interlacem co można wykorzystać do podbicia serc publiki.


Większość projektorów obchodzi się agresywnie z interlace. Eliminuje go.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1446
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:05 pm
Grupa: Arise
Kontaktowanie:

#6 Postautor: wackee » śr paź 30, 2013 10:59 pm

comankh pisze:Większość projektorów obchodzi się agresywnie z interlace. Eliminuje go.


Jak zwykle prawdy objawione bez faktów, jakbyś z Agony przyszedł ;)
Wszystkie które były na piernikach, silezjach oraz mój domowy InFocus nie eliminują. I co teraz? :)
* jeżeli masz problemy ze zrozumieniem mojego posta albo wydaje ci się jakiś nieprzyjemny czy inne pierdypałki, to po prostu zapytaj. wyjaśnię.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1191
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 8:23 pm
Grupa: Black Sun

#7 Postautor: Nitro » czw paź 31, 2013 10:35 am

Ogólnie rozwijając punkt to każdy projektor jaki widziałem albo eliminuje interlace albo wyświetla go bardzo przyzwoicie.

comankh
Posty: 1154
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#8 Postautor: comankh » czw paź 31, 2013 10:47 am

wackee pisze:Jak zwykle prawdy objawione bez faktów, jakbyś z Agony przyszedł ;)


Wackee Wackee, jeżdże po świecie (szoubiznesu) to mi troche więcej modeli przez łapy przechodzi. Ale fakt, u ciebie na chacie nie grałem ;]

comankh
Posty: 1154
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#9 Postautor: comankh » czw paź 31, 2013 10:55 am

A jeszcze doprecyzuję - eliminuje - c64 lace jest najczęściej out of sync, są brzydkie artefakty (stojące klatki, podobne do efektow z c64 view mooga).

Poza tym feed prawdziwego sygnału z lace (np PAL DV, Amiga) = no lace.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1446
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:05 pm
Grupa: Arise
Kontaktowanie:

#10 Postautor: wackee » czw paź 31, 2013 11:01 am

comankh pisze:Wackee Wackee, jeżdże po świecie (szoubiznesu) to mi troche więcej modeli przez łapy przechodzi.


I do każdego komodę podłączasz żeby lejsa sprawdzić? Bitch pleez ;)
* jeżeli masz problemy ze zrozumieniem mojego posta albo wydaje ci się jakiś nieprzyjemny czy inne pierdypałki, to po prostu zapytaj. wyjaśnię.

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 692
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 8:58 pm
Grupa: Dream

#11 Postautor: kenji » czw paź 31, 2013 11:46 am

O właśnie; Trochę off-top, ale może polecicie coś budżetowego, na czym poprawnie chodzi C-64.
. : dream : .

comankh
Posty: 1154
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#12 Postautor: comankh » czw paź 31, 2013 2:13 pm

wackee pisze:I do każdego komodę podłączasz żeby lejsa sprawdzić? Bitch pleez ;)


wiedziałem ;] często korzystam z composite, wystarczy.

comankh
Posty: 1154
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#13 Postautor: comankh » czw paź 31, 2013 2:15 pm

jedyny przykład jakim się moge posłużyć to zgrabowanie w wolnej chwili klatki ze źródła analnego przykładowym projektorem (są takie ficzery...).

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1446
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:05 pm
Grupa: Arise
Kontaktowanie:

#14 Postautor: wackee » czw paź 31, 2013 7:42 pm

Widzisz, a ja mam filmy nagrane kamerą 50fps na których widać smooth scroll ;)
* jeżeli masz problemy ze zrozumieniem mojego posta albo wydaje ci się jakiś nieprzyjemny czy inne pierdypałki, to po prostu zapytaj. wyjaśnię.

elban
Posty: 1489
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:19 am
Grupa: aRise

#15 Postautor: elban » pt lis 01, 2013 11:31 am

no i chuj - zaczelo sie.
czy wygrywasz czy nieeee.....

comankh
Posty: 1154
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#16 Postautor: comankh » pn lis 04, 2013 12:52 am

a weź daj spokój z tą piłką. gadamy se.


Wróć do „Programowanie & Produkcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości