Strona 1 z 1

CBM ASTEROIDS

: 13 paź 2013, 14:29
autor: wegi
http://csdb.dk/release/?id=122768

@leming - ty kochasz asteroidy :)

Re: CBM ASTEROIDS

: 13 paź 2013, 14:55
autor: Sebaloz/Lepsi.De
wegi pisze:http://csdb.dk/release/?id=122768

@leming - ty kochasz asteroidy :)
Ale o co chodzi z tym ATARI INC? Na komodore? Czy to gra dla rolnikow? :)
Obrazek

: 13 paź 2013, 15:34
autor: wegi
http://www.youtube.com/watch?v=Dqw6xRbC ... uaYfzWN_D0

Chodzi o to, żeby to było jak najbardziej zbliżone do oryginału który był na arcade maszynach, gdzie pomimo 1.7 MHZ a nie 1 MHZ renderował to im chip do wektorowego narzucania.

Patrz wikipedia

: 14 paź 2013, 10:48
autor: comankh
mieszane odczucia co do tych vectrexowych remakeow. jakby ktos stanal na glowie i wymyslil aliasing do tego byloby sweeta. a pak - patyczaki okropne.

: 14 paź 2013, 19:35
autor: wegi
comankh pisze: ktos stanal na glowie i wymyslil aliasing do tego byloby sweeta. a pak - patyczaki okropne.
Po co stawać na głowie - co 100 ramek będziesz miał odświeżania ale z GŁADKĄ LINIĄ :!:

: 15 paź 2013, 10:25
autor: comankh
nie da sie to freezera na atari.

http://www.youtube.com/watch?v=1dsZPkcOQjY

moja propozycja - dwa bufory i lace. ideas?

: 15 paź 2013, 13:39
autor: wegi
dolicz że obiektów będzie 12 i czas na renderowanie 12 obiektów i czas na przepisywanie 8KB bitmapy czy to po narzuceniu jednego obiektu czy wszystkich.

spodziewaj się efektu podobnego jak tu

http://csdb.dk/release/?id=116075

Prędkośc zatraca jakikolwiek sens grania w to

: 16 paź 2013, 20:02
autor: Cancerek
Pamiętam jak w to grałem będąc małym brzdącem. Łezka się w oku kręci. Atari rządziło wtedy.
Wegi jesteś wielki.

: 17 paź 2013, 15:51
autor: wegi
@Cancerek thx :)

latest version tutaj zrzucam

http://www.wegi1.w.interia.pl/aster.prg

: 17 paź 2013, 16:32
autor: Nitro
Gratki Wegi za ładny silnik sprite'owy[proszę ładnie o jego wykorzystanie w kolejnym demie], powtórzę jedną uwagę z piernika: zbyt łatwo jest zatrzymać statek w miejscu co w oryginalnych asteroidach nie występuje przez co gra staje się bardzo łatwa.

: 18 paź 2013, 13:06
autor: kotrobot
W końcu sprawdziłem. :)

Spoko! Dobra robota.

Faktycznie, statek "sztywny", w oryginale (na ile pamiętam) był bardziej bezwładny.

: 18 paź 2013, 14:57
autor: wegi
Kreszu na szklaku monitorze? Trochę zwiększyłem bezwładność do tego co na party było, ale pamiętam jak zaczynałem z tym to się ciągle rozpiżałem jak był taki "luźny" :D

Ciekawi mnie to jak to na szklaku wygląda

tu zrzucam stan aktualny

http://www.wegi1.w.interia.pl/aster.prg

Jeszcze nie ma porządnych dźwięków

: 18 paź 2013, 15:39
autor: bimber
imho na kineskopie jest nieco bliżej do oryginału - piksele są cieńsze i bardziej rozmyte.

: 25 paź 2013, 17:00
autor: gryf
Wegi - dobra robota!

: 26 paź 2013, 03:13
autor: comankh
w sumie right, fajny klon.
gameplay odstaje od oryginalu (easy as fuck), ale obadalem na tv i faktycznie robi to (szczegolnie flicker sprajtow), nadal jednak uwazam ze nic zlego by sie nie stalo gdyby chociaz nasz statek mial aa.

gralem na vice 200% w ten niby portowany i daje to rady do pewnego momentu, potem strategia planszowa.

: 26 paź 2013, 10:18
autor: wegi
Hehe stare komodorowe dziadki wracają. Dzięki może się Wam bardziej spodobało bo sir Bimber wygładzał linie we wzorach asteroidów. Komancz tu naprawdę jest tyle kompromisów, że głowa siada. My nie mamy do dyspozycji tego cuda co nam narzuca wektorowo nasze kształty. W rozdzielczości 320x20 nie ma tu pola do popisu. Pojedyncza skośna linia przepuszcza nieraz kule (to dopiero śmiesznie wyglądało jak kula przelatywała przez asteroid bez kolizji :D) itp. itd. Lace asteroidów (to bitmapowe softwareowe sprajty) byłby do zlikwidowania można by zlikwidować testując pozycję Y asteroidu i rastra przed narzucaniem - to z kolei bardziej zamuli tą grę. Budowa bitmapy :/ można by kilkanaście procent myślę przyspierzyć ale musiałbym mieć 96 dedykowanych speedcodów do narzucania każdej wersji obiektu - to miałoby rację bytu z rozszerzeniem ramu a założenie było aby maksymalnie zbliżone do oryginału na "gołym" C64. Niemniej dzięki - miło jak ktoś doceni.