czarno biała bitmapa w timathesie

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Roody
Posty: 168
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

czarno biała bitmapa w timathesie

#1 Post autor: Roody »

Mam pytanko do znawców tematu.
jak eksportuje ( bądź zapisuje) dwukolorowy obrazek w hires np. czarno biały gdzie tło jest białe a reszta jednolicie czarna to na krawędziach grafiki zapisuje się bajt w rewersie na bitmapie i w mapie koloru . czyli na przykład dla wyświetlarki timanthesowej w obszarze od 4000 do 4400 jest głównie 01 ale w niektórych miejscach 10 (dla kwadratów 8x8 pikseli wypadających na krawędziach po miedzy czarnym i białym kolorem) w miejscach gdzie mam zamienione nible na bitmapie jest rewers bajtu czyli na przykład c1->3e .
Gdy się wyświetla po prostu obrazek to nie ma znaczenia, ale do jakichś bardziej zaawansowanych rzeczy niesamowicie wkurwia.
Mogę to pozamieniać z łapy w monitorze ale może znacie jakiś bardziej cywilizowany sposób. ...może jakaś opcja w timanthesie co?
Z góry dzięki za pomysły.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#2 Post autor: skull »

jest jest, ale niestety trzeba robić to za każdym razem przed exportem (niekiedy i tak się cuda dzieją)

menu Layer -> Machine specific ->reindex color i pick background color
Tam ustalasz które kolory są dla par bitów i rejestrów kolorów itd.

Jak już wspomniałem wcześniej jak już poindeksujesz i będziesz chciał coś domalować to znów program będzie kojarzył bity z kolorami po swojemu, czyli czego więcej w kwadracie 8x8 to będzie kolor tła...

ale znów możesz reindeksować
itd.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 168
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#3 Post autor: Roody »

pary dla multi....ok. ale wez powiedz mi łopatologicznie jak to zrobić dla dwóch kolorów w hires.

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#4 Post autor: bimber »

nie wiem jak takie rzeczy ustawić w timanthesie, ale mogę polecić ci dobry programik do ręcznej rzeźby http://csdb.dk/release/?id=93599

ps. zdaje się że XRay64 nie chrzani bitów w hiresie

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 168
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#5 Post autor: Roody »

Dzięki! git programik. szkoda ,że wczytuje tylko pliki z art studio.

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 168
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#6 Post autor: Roody »

Zapomniałem o xray64. Jest niezły!
z tego wszystkiego on jedyny prawie nie sprawia problemu.
oprócz tego że dla niego zawsze kolor biały to bit zapalony a czarny zgaszony. Temat na obkrętkę ale opanowany.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#7 Post autor: skull »

ustawiasz 1 na kolorze który nie jest tłem (i wszystkich występujących które nie są tłem)
a potem w pick background wyznaczasz kolor tła

tyle jeśli chodzi o hires
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 168
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#8 Post autor: Roody »

Dzieki Skull!
przetestuję dzisiaj domu ..... albo nie .....w robocie bo wieczorem na Legia-Molde!
HOWGH

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#9 Post autor: Nitro »

Coś tam mi świta w głowie, że dość egzotyczny windowsowy prog o nazwie GangEd był dobry do zabaw z hiresem - wszelakich konwersji etc.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#10 Post autor: wackee »

Mam toola który fixuje ten problem po zapisaniu pliku z Timanthesa :)
Zapraszam na priv.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 168
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#11 Post autor: Roody »

co do testów. zrobiłem tak jak pisałeś Skull i niestety ...dupa .. to nie działa.
Zrób na białym tle wypełniony czarny okrąg . Po twoim zabiegu wciąż nie ma całej mapy kolorów wypełnionej przez 01 tylko 01 i 10 . nie mówiąc o rewersach bajtów na krawędzi koła na bitmapie....

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#12 Post autor: skull »

rzeczywiście

ale jak w reindex dałem 1 na czarny a 2 na biały to zadziałało
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 168
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#13 Post autor: Roody »

u mnie zawsze po prostu jak mam wypełniony kształt, to wypełnienie jest tworzone kolorem tła na wyzerowanej bitmapie ........co mnie wkurwia...

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#14 Post autor: wegi »

Strasznie mnie wkurzały te bugi z tymi pxlami i konwersje tego. Co się złapałem program miał swoje kwasy. Napisałem taki tool PIC2hires1col. Na csdb są 2 wersje - starsza skromniejsza i nowsza ciut bardziej rozbudowana. Doradzam używać nowszej, jednak w przypadku W7 i pewnie Visty doradzam używać starszej. Nie będę tłumaczył, dlaczego buguje W7 to nie ma sensu. Obsługa jest prosta - można wgrać pecetową bitmapę 320x200 i skonwertować ją do danych bitmapy C64. Najpierw przed konwersją trzeba wybrać, który kolor jest kolorem tła, pozostałe zapalone pixele są konwertowane do drugiego koloru. Jeżeli jest coś odwrócone, to cały obraz - można wynikowy plik wgrać ponownie i wybrać kolor tła i skonwertować jeszcze raz albo po prostu zamienić wartość kolorów np zamiast #$50 na #$05 (na C64).

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 168
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#15 Post autor: Roody »

Wegi! dzięki o to mi chodziło- szacun!

ODPOWIEDZ