DEMA i dema

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

DEMA i dema

#1 Post autor: wegi »

Kontynuując - wyrzucono mnie z wątku :D

Ja muszę się rozwinąć. :)

Pytanie - "czy robisz dema dla wszystkich?"
Odpowiedź - dla WSZYSTKICH właśnie



Tak sobie gadam tu o wacku mam nadzieję, że on nie odbiera tego personalnie ale jestem pewein, że od komenta w stylu "niezłe jaja kłapanie animacjami" woli długie wywody o wielkim demie niedocenionym przez ludzi który także zgodny z prawdą jest.

Zawsze się ujmę za bibą, gdzie autorzy włożyli mnóstwo wysiłku (Panowie - jeszcze raz czapka z głowy ode mnie) nie migali się fejkami i całoekranowymi animacjami, które dziś się tworzy w edytorze w parę chwil, a jedynym ich grzechem był słabszy linking o co nie mogę mieć pretensji, bo jakiekolwiek pojęcie o nim to zacząłem miewać po SP5 jak obejrzałem wykład ninjy.
Chłopaki szkoda, że nie miałem wtedy bonga bo poćwiczylibyśmy trochę.

Kreszu oprócz tego co wygląda cudownie


Obrazek

jak i tego

Obrazek

bardziej będzie mnie kręcić to

Obrazek

to

Obrazek

czy to

Obrazek

Co do AS - to była pomyłka o której wiedzą wszyscy no i downvota o 2 miejsca a nie o 6. Inna scena, inne wymogi, inne oczekiwania i standardy - biba daleko poza nie wychodzi wręcz lata świetlne.
Mało tego raz po raz oglądam LE i dalej mówię - brush zrobił najlepsze ploty - są lepsze od "grubych" plotów z illmatica czy z CL13.
Kluczem jest ich wspaniałe prowadzenie - przejście w tą "beczkę" (?) hipnotyzuje mnie za każdym razem.


Człowiek z wizją Quiss robił na tamte czasy rzeczy wyprzedzające epokę - okupił to efektami ale dał przykład jak linking powinien wyglądać.
Jak nie docenić przejść HCLa z EOD gdzie każdy efekt dosłownie przechodzi w drugi zamiast pizgania po $d020 i po moich oczach? A każdy part z EOD jest epicki i jest szczytem kodowania, chociaż może czasami nie wygląda lub jest nudny kolejną plazmą czy rotatorem.

Czemu np. nie przywalę się do Jackassera który zaserwował mnóstwo animek w swoich demach?
Bo on NIE OPARŁ NA TYM DEMA to były tylko upiększacze, a następujący po nich efekt zwalał z nóg (a co rubik part słaby?) i tu jest ta subtelna różnica dodania czegoś do przejścia a nie lekkiej roboty i rzucenia chłamu w stylu charczące sample - dziś pewnie bez samplera można to z PC konwertować.

Sam pisałeś Nitro, że demotywujące jest APSO, gdzie ze zwykłego lenistwa spalono i demo i mnóstwo topowej grafy

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

Re: DEMA i dema

#2 Post autor: bimber »

wegi pisze: Pytanie - "czy robisz dema dla wszystkich?"
ja od zawsze egoistycznie myślę że demo robi się dla siebie :)

randall
Posty: 292
Rejestracja: 04 mar 2009, 19:37
Grupa: msl/esm

#3 Post autor: randall »

Wegi, reprezentujesz punkt widzenia hardcore kodera, czyli występujący rzadziej niż wielki lemur bambusowy. demo dla większości ludzi - np. dla mnie - to jest pokaz audiowizualny, a im ktoś jest dalej od zagadnień kodowania na c64, tym przyswajalny kontekst (czyli świadomość trudności zadania) się zmniejsza.
nie wiem wogle czemu się wpierdalam w temat; może dlatego, że marzy mi się od wielu lat demo, które mógłbym pokazać kolegom niescenowcom bez dłuższego tłumaczenia, dlaczego jest takie zajebiste. najbliżej są tak zwane dema z przekazem (Hollowman etc.) - jeśli wierzyć Brushowi, Fenkowi i paru innym, kodersko słabe. ALBO RYBKA ALBO PIPKA JAK POWIEDZIAŁ HAMLET, a ja bym chciał demo na pełnej kurwie, poruszające szerokie gremium, a przy tym przewracające wtajemniczonych - takie zróbcie, a skomponuję mszę na Waszą cześć :|
nie jest to problem tylko naszej platformy, zresztą.
ani tylko tej dziedziny, sorry za słowo, sztuki - ja przecież też produkuję dla paru entuzjastów, a chciałbym trafić również masy ;)

jok
Posty: 112
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:58
Grupa: dreamweb

#4 Post autor: jok »

Podpisuję się pod Randallem "obeima rencami" - szczególnie jeśli chodzi o przykład hollowmana (sharp się prawie nadaje, a na amidze niektóre produkcje spaceballs)
Od lat męczę znajomych z obszarów szeroko pojętej sztuki produkcjami scenowymi (na różne platformy) - czasem nawet skutecznie. I marzy mi się demo na c64 które można by pokazać na wystawie sztuki nowoczesnej w Wenecji ;)

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#5 Post autor: Nitro »

EoD się nie nadaje?

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#6 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Nitro pisze:EoD się nie nadaje?
EoD sie nadaje na wystawe sztuki oldschoolowej a nie nowoczesnej.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#7 Post autor: Nitro »

Z punktu widzenia kodera w większości owszem.
Jeszcze zdefiniujmy co to jest sztuka nowoczesna, bo jeśli mówimy o tych wszystkich 'eksperymentach' polegających na zrobieniu jak największego chlewu/szumu/dziwactwa i nazwania tego wielką sztuką, to ja dziękuje :)

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#8 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Nitro pisze:Jeszcze zdefiniujmy co to jest sztuka nowoczesna
Nie odwazylbym sie.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#9 Post autor: Nitro »

Albo mam coś jeszcze lepszego dla mas: We Are New, designowane przez scenową legendę: Louie'ego, jest 2x krótsze od EoD'a, a przejścia równie kunsztowne, kod nie jest nadzwyczajny, ale solidny.

randall
Posty: 292
Rejestracja: 04 mar 2009, 19:37
Grupa: msl/esm

#10 Post autor: randall »

wydaje mi się, że demo 'na zewnątrz' musi być o czymś (WAN i EoD są o niczym) i mieć ultra koherentny design, z efektami dopasowanymi do storyline, a nie na odwrót. proponujcie dalej :)

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#11 Post autor: splatterpunk »

randall pisze:wydaje mi się, że demo 'na zewnątrz' musi być o czymś (WAN i EoD są o niczym) i mieć ultra koherentny design, z efektami dopasowanymi do storyline, a nie na odwrót. proponujcie dalej :)
Jak dla mnie demo nie musi mieć bardzo uwydatnionego "storyline".
Zauważ, że nawet dema których nazwy sugerują jakieś story
( np. "Atak Pedalskich SS-manów z Marsa" ;-] ) są często właśnie
"o niczym". No dobra, zły przykład. Ale qrcze, demo to nie film fabularny przecież.
Chyba, że nie do końca zrozumiałem o co Ci chodzi.
Aha, EoD ma chyba zajebiście koherentny design? IMHO taki właśnie ma.

Zresztą, Randall... zapodaj swoje TOP 3 co najmniej żeby mi się rozjaśniło
w czym się lubujesz.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#12 Post autor: Nitro »

Demo z przesłaniem, hmm, to może Cycle?
Demo z jakąkolwiek historyjką[nie wywołującą u widza zażenowania] to naprawdę ciężka rzecz, u nas szczególnie.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#13 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Zone of Darkness
Obrazek
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

randall
Posty: 292
Rejestracja: 04 mar 2009, 19:37
Grupa: msl/esm

#14 Post autor: randall »

eh, no dobra. chodzi mi o rzeczy typu:
'ugly kid, magic star' triebkraft (spectrum)
'ww3' fairlight (c64)
'human traffic' ghosttown & loonies (amiga)
z zastrzeżeniem, że żadna z powyższych pozycji i tak nie spełnia warunków :)

ps@Nitro: jak już Booze, to raczej Industrial Breakdown.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#15 Post autor: Nitro »

Industrial Breakdown? Wybacz, ale dla mnie to demo wygląda jak kupa, choć fakt, dużo sztuki nowoczesnej również tak wygląda więc by pasowało.

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#16 Post autor: wegi »

Nikomu się nie dogodzi. Każdy ma różne gusta i oczekiwania. To chyba dobrze. Ale nie sposób po prostu nie docenić kunsztu i wysiłku autora widocznego z samego ekranu. To w zasadzie chyba od Cycle HCL zaczął ten perfekcyjny linking. Ale stając w obronie EOD - przecież to jest pomysł i design wręcz przenikania efektu z jednego w drugi. Pomijam robienie sobie samemu pod górkę jak utrzymywanie tych 4 pixelowych ramek które też są w designie jak widać. A to co HCL wyprawia w "tle" - to czego nie widać to jest kosmos w skrócie mówiąc - przekładający się na absolutną płynność dema i zero statyki.
Czytałem ktoś tam znów pierdyknął - och jak to mnie głupi krecik wybił z rytmu w CL13. Wyjaśniam - krecik jest perfekcyjną przykrywką przykucia uwagi widza i sprawienia wrażenia, że coś się dzieje i WIDZ SIĘ NIE NUDZI. Pytam: To kurde może lepszy czarny ekran albo statyczny napis "czekaj na następną część" ?

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 591
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:13
Grupa: Samar

#17 Post autor: Cobra »

Ja też wolę oglądać produkcję z wykonanymi "ręcznie" efektami i zajebistym design'em.

Wegi, ale musisz zrozumieć, że są też produkcje lub np imprezy, na których nie masz co oczekiwać demek na miano SP5.
Przykładem jest "Piernik" gdzie wydawałeś się zdegustowany jakością wystawianych produkcji.
I jak napisałeś: są gusta i guściki. Ja w każdym razie czekam na kolejne Twoje efekty i jakieś zajebiste polskie demko w 2013r.

A propos starszych produkcji, to uważam, że znajdą się tam naprawdę fajne efekty i całość jest spójna, a demka nie są nudne.
Może to zależy kto na czym się wychował.
Ciekawe czy z uwagi postępu w kodowaniu, niektóre z nich udałoby się rozbudować, czy większość efektów z "tamtych" lat to już ostateczna wersja.
Ale ja się na tym nie znam, więc kończę wypowiedź :wink:
8 bit rulez:)

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#18 Post autor: Nitro »

Co do kreta, to chyba chodziło o niespójność designu.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#19 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Nitro pisze:Co do kreta, to chyba chodziło o niespójność designu.
Moim zdaniem scenka swietnie pasuje do nazwy Coma Light. Slepy krecik wstaje i szuka swiatla. Krecik powinien czesciej wystepowac w tym demie, a nawet Kreciki :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#20 Post autor: splatterpunk »

A ja bym się pobawił z Lolą w krecika.
Ta zabawa polega na tym, że krecik szuka swojej norki.

Taka to jest dyskusja... :)

ODPOWIEDZ