Breakpoint 2010

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#201 Post autor: booker »

:lol:
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#202 Post autor: bimber »

irwin pisze: Tylko jest na C64 a to ma szereg wad, a niektóre z nich w moim przypadku całkowicie go dyskwalifikują.
co kto lubi - dla jednych program dla c64 dzialajacy na c64 jest wada, dla innych zaleta ;) 8)

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#203 Post autor: joodas »

Dzieki Sebaloz za raport. Doczytalem do polowy, jutro czesc dalsza lektury:)

Awatar użytkownika
prezes
Posty: 213
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:40

#204 Post autor: prezes »

Kto napisze streszczenie raportu Sebaloza (na wzor opracowan lektur szkolnych)?

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#205 Post autor: booker »

irwin pisze: Racja, tylko najpierw grafik musi mieć ów konwenter, a wpierw ten musi WRESZCIE wyjść. Nie każdy wie, że takowy jest, nie każdy chce się za każdym obrazkiem prosić aby przekonwenterowano, nie każdy chce mieć statysfakcję z lepszej jakości obrazka, a tym samym zapewne wyższej lokaty na party tylko dlatego że inni nie mieli dostępu do konwentera (z różnych, podanych powyżej przyczyn)
Hm. Każdy wie, że DeeKay ma konwerter. Z tego co widać wystarczy z nim pogadać i go udostępnia. Jakbym chciał coś machnąć i mieć to na nufli, po prostu bym z nim pogadał o tym i już.
irwin pisze: Dlatego np ja korzystam z gorszego MUCSU, który daje gorsze wyniki i nie można poprawić błędów konwersji gdyż nie ma ku temu edytora. Mam np oryginał mojego obrazka z Silesii w unrestricted single pixel Timanthes w 16 kolorach C64. I wersja w NUFLI po poprawkach w edytorze z pewnością wyglądałaby bliżej wersji unrestricted mode. Ale mimo to nie skorzystałem z NUFLI - i nie będę korzystał dopóki nie wyjdzie wersja dla ludu pracującego miast i wsi ;)
Bądź wola Twoja :) Choć ja się na takie filozofie skrobie w dyńkę, no ale...

ps. a podasz tego oryginała z Timantesa, jakbyś mógł?
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#206 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Obrazek
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

k.

#207 Post autor: k. »

seba aleś znicz zapalił.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#208 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

To jest obrazowe streszczenie mojego raportu. Piwo w kazdej rece, zaduma nad odrodzeniem sceny, w tle niedobitki scenowiczow, po lewej kebab, po prawej niebieski odblask malego big screenu z namiotu, a ten znicz symbolizuje ognien ktory jest we mnie.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

k.

#209 Post autor: k. »

najbardziej to spoziera ta zaduma jakaś nad westchnieniem, azaliż seba myślisz ? może knot się wypala;)

irwin
Posty: 54
Rejestracja: 12 wrz 2009, 19:47

#210 Post autor: irwin »

booker pisze:
Hm. Każdy wie, że DeeKay ma konwerter. Z tego co widać wystarczy z nim pogadać i go udostępnia. Jakbym chciał coś machnąć i mieć to na nufli, po prostu bym z nim pogadał o tym i już.
Rzeczywiście to jest genialna myśl! Twórcy oprogramowania zamiast wypuszczać programy po prostu przyjmują zamówienia. Np podajesz dane o oświetleniu, tekstury, obiekty a potem autor programu renderującego reszte zrobi i podeśle. To samo w muzyce, garść nut, sample i chwilę potem mamy w skrzynce mailowej moduł lub sida. itd.

;P
booker pisze: ps. a podasz tego oryginała z Timantesa, jakbyś mógł?
Ależ oczywiście, dawno to zapowiadałem. Jednak musi być spełniony warunek - musi wyjść konwenter NUFLI.

elban
Posty: 1603
Rejestracja: 17 wrz 2008, 11:19
Grupa: aRise

#211 Post autor: elban »

irwin - nie spinaj sie - tak na c64 bylo zawsze. albo i gorzej. bylo pelno rzeczy nie-do-spreadu, ktore krazyly pomiedzy waskimi grupami znajomych, ktorych nigdy w zyciu 'szary' scenowicz by nie dostal. jak teraz taaaaki konwerter mozna dostac / skorzystrac jak sie wysle maila bucowi DK to i tak stanowi wieeeeelkie postep (albo scena jest taka mala, ze wszyscy sa w tej samej grupie wzajemnej adoracji, hehe).
was twenty, is five, my friend...

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#212 Post autor: booker »

irwin pisze:
booker pisze: ps. a podasz tego oryginała z Timantesa, jakbyś mógł?
Ależ oczywiście, dawno to zapowiadałem. Jednak musi być spełniony warunek - musi wyjść konwenter NUFLI.
Aha. :) Ale mi nie chodzi o wersję w nufli tylko o unrestriced pixel z Timantesa.
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#213 Post autor: booker »

elban pisze:irwin - nie spinaj sie - tak na c64 bylo zawsze. albo i gorzej. bylo pelno rzeczy nie-do-spreadu, ktore krazyly pomiedzy waskimi grupami znajomych, ktorych nigdy w zyciu 'szary' scenowicz by nie dostal. jak teraz taaaaki konwerter mozna dostac / skorzystrac jak sie wysle maila bucowi DK to i tak stanowi wieeeeelkie postep (albo scena jest taka mala, ze wszyscy sa w tej samej grupie wzajemnej adoracji, hehe).
Hehe. Po dziś dzień pamiętam, jak zszedłem chyba całe swoje pierwsze party w latach '90 w poszukiwaniu Fun Paintera. Nikogo w sumie nie znałem, nikt też "nie miał" Fun Painta...oprócz Dezerta, którego wówczas poznałem, który po dziś dzień (a ostatnio gadaliśmy nawet przy kuflu o tyn) podobnie jak ja, nie czai tej sprawy z nospreadowaniem tooli.

No ale whatever. :)





Akurat zdaje się w przypadku konwertera nufli chodzi o to, że jest nieskończony - chyba, że to wybieg :) bo betę można puścić, jeżeli były by chęci -- z drugiej strony, decycją autora jest w jakim stanie i gdzie wypuszcza swój prod... i tyle. DK nie wypuści go w takim stanie jak jest i śmieszne fochy tutaj nie pomogą, podobnie jak wypuszczanie obrazków w pogorszonej jakości z powodu jakichśtam filozofii - moim zdaniem, jeżeli się da, rzeczy trza robić w jak najlepszej jakości..... i pierdolić konwenanse.
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#214 Post autor: skull »

Sebaloz chwalą Cię -> http://atarionline.pl/forum/comments.ph ... =1#Item_35

a tak przy okazji w tym temacie @Booker, co tak z przymróżeniem oka traktujesz tą wektorówkę z Glance - HCL fakt, napisał że to animacja, ale ja to odebrałem jako zwykłą uszczypliwość (myślę, że tu ucierpiało jego ego, że nie wpadł na to pierwszy). To efekt dzięki manipulacji sprites, własności akurat tej maszyny- animację można wykonać na każdej.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, 11:47 przez skull, łącznie zmieniany 2 razy.
Bo pecet to zwykły banan...

irwin
Posty: 54
Rejestracja: 12 wrz 2009, 19:47

#215 Post autor: irwin »

elban pisze:irwin - nie spinaj sie - tak na c64 bylo zawsze. albo i gorzej. bylo pelno rzeczy nie-do-spreadu, ktore krazyly pomiedzy waskimi grupami znajomych, ktorych nigdy w zyciu 'szary' scenowicz by nie dostal. jak teraz taaaaki konwerter mozna dostac / skorzystrac jak sie wysle maila bucowi DK to i tak stanowi wieeeeelkie postep (albo scena jest taka mala, ze wszyscy sa w tej samej grupie wzajemnej adoracji, hehe).
A chyba że tak, ja tam historii, kuluarów sceny a w szczególności tej z C64 nie znam, więc dzięki za info. Spoko, ja tam tylko staram się aby każdy miał równe szanse, inaczej jak się ma dostęp do konwentera, można popróbować różne ustawienia, itd. A inaczej jak trzeba się prosić.
booker pisze:Akurat zdaje się w przypadku konwertera nufli chodzi o to, że jest nieskończony - chyba, że to wybieg :) bo betę można puścić, jeżeli były by chęci -- z drugiej strony, decycją autora jest w jakim stanie i gdzie wypuszcza swój prod... i tyle. DK nie wypuści go w takim stanie jak jest i śmieszne fochy tutaj nie pomogą, podobnie jak wypuszczanie obrazków w pogorszonej jakości z powodu jakichśtam filozofii - moim zdaniem, jeżeli się da, rzeczy trza robić w jak najlepszej jakości..... i pierdolić konwenanse.
No cóż każdy ma inną wizję ;) jakiś czas po Silesi napisał do mnie jeden dość znany zachodni grafik c64 i zauważył że np niektórzy używali w kompo NUFLI a inni nie. I to wg niego nie jest fair. On wtedy nie wiedział że są ludzie którzy mają dostęp do konwentera i mogą przekonwertować jak się ich ładnie poprosi.
Co do faktu iż jest on nieskończony - no cóż wedle słów DK wersja na Linux/Macos była w grudniu skończona wraz z GUI, a czekano aby zrobić GUI do wersji Windows aby wszystko razem puścić. DK zaręczał że całość wyjdzie przed Foreverem (marzec 2010). Ponadto jak może być nieskończona gdy DK zrobił tyle obrazków do BLuReu, jak dzień czy dwa po BP przerabia zwycięską parcę na NUFLI. W ten sposób to każdy program jest nieskończony bo każdy ma wady i każdy jest sukcesywnie rozbudowywany.
Np nowe wersje P1 Oswalda są sukcesywnie zamieszczane, także i inne programy (np Timathes ma szereg wad np fonty w pixlu 2x1 - katastrofa i niedopatrzenie, dithering w 2x1 działa jedynie opcja 25% i to jako 50% itd - ale jest i to jest ważne, dzięki temu wiele osób korzysta a niektórzy wrecz twierdzą że mimo wielu wad to i tak najlepszy program tego typu dla C64 i nie tylko)
A DK stosuje metode konspiracyjną i działa jak za stanu wojennego, roznosząc ulotki. :D
Ma do tego jednak pełne prawo, w końcu jest jednym ze współautorów projektu. Tylko mnie to dziwi i stąd moje zdanie. Zważywszy że w lipcu 2009 (sic!) napisał w owym epokowym demo/slideshow: no more reason to use interlace - czy coś w tym stylu.

booker pisze:Ale mi nie chodzi o wersję w nufli tylko o unrestriced pixel z Timantesa.
Jak wyjdzie kon. NUFLI to wtedy pokaże Unrestrited/NUFLI/MUCSU. Inaczej nic z tego ;)

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#216 Post autor: booker »

skull pisze:a tak przy okazji w tym temacie @Booker, co tak z przymróżeniem oka traktujesz to wektorówkę z Glance - HCL fakt, napisał że to animacja, ale ja to odebrałem jako zwykłą uszczypliwość (myślę, że tu ucierpiało jego ego, żę nie wpadł na to pierwszy). To efekt dzięki manipulacji spritesom, własności akurat tej maszyny- animację można wykonać na każdej.
He, no cóż - też możliwe. :) Mi tam się te wektory podobaja - jak to jest zrobione to już mnie mniej interesuje - w sensie czy realtime czy nie to mnie ziębi: efekt się liczy, no a efekt jest 50fps :)

irwin pisze:A DK stosuje metode konspiracyjną i działa jak za stanu wojennego, roznosząc ulotki. :D
He he :)
irwin pisze:
booker pisze:Ale mi nie chodzi o wersję w nufli tylko o unrestriced pixel z Timantesa.
Jak wyjdzie kon. NUFLI to wtedy pokaże Unrestrited/NUFLI/MUCSU. Inaczej nic z tego ;)
Oka :)
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2332
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#217 Post autor: carrion »

poniewaz to jest wątek o BP to tutaj macie link do niemieckiej tv publicznej
http://www.youtube.com/watch?v=zM7tMJP2rpU pokazują nawet blueREU :)

co do konwertera to nawet ja nie ma sil juz nim o tym gadac. sam nie wiem kiedy wyjdzie. ten na Maca ktory mamy dziala bez najmniejszych problemow, wiec wg mnie mogl by byc wypuszczony.
jak ktos chce to niech przysyla prace do mnie - bede konwertowal. a jak zrobimy to hurtowo to moze DKa przekonamy do wypuszczenia konwertara na CSDB:).
w ostatecznosci zaczne robic grafike w IFLI :D i zbojkotuje NUFLI do wydania konwertera ;) (to tak w klimacie na złość mamie odmrożę sobie uszy)

a tak btw: to na szybko zrobiłem obrazek w tej samej technice co na compo na BP - taka wariacja na temat...
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=90691
c64portal.pl, retronavigator.com

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#218 Post autor: bimber »

carrion pisze: jak ktos chce to niech przysyla prace do mnie - bede konwertowal. a jak zrobimy to hurtowo to moze DKa przekonamy do wypuszczenia konwertara na CSDB:).
to ile sztuk dziennie mozna podeslac? ;)

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#219 Post autor: Nitro »

Proponuje napisać intro i wypuścić 'cracka' :P

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#220 Post autor: booker »

Yeah! :lol:
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

ODPOWIEDZ