X'2014

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#321 Post autor: joodas »

@Wegi: Male uszczegolowenie. Przy kazdym z demek napisalem co jest plusami a co minusami grafiki danej produkcji:)

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#322 Post autor: carrion »

Nitro pisze:carrion: ot i widać różnicę między grafikiem i koderem w twoim porównaniu, najlepsze efekty oceniłeś na 3 i 1,
Nitro
Co do Uncensored to zgoda - to jest (chyba?) krok milowy w kodach.
Przykłąd Comaland i np tego teksturowanego sześcianu... nic tak nie popsuło całego efektu jak to "logo" w petasci.... no po prostu się tak nie robi. zamiast podziwiać obracaną kostkę patrzyłem jak można tak zjebać design dema takim logiem - i to w dodatku Yazoo, który IMO zaczyna się rozkręcać. Co on kurde, czasu nie miał?
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#323 Post autor: Nitro »

Ee, może pamięci nie było?

Awatar użytkownika
leming
Posty: 538
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:15
Grupa: Onslaught, Fatum

#324 Post autor: leming »

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#325 Post autor: wackee »

Jest szansa na foty Dezerta w jednym pliku?
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#326 Post autor: booker »

wackee pisze:Jest szansa na foty Dezerta w jednym pliku?

Kod: Zaznacz cały

wget http://www.scs-trc.net/parties/index.php?list=89
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#327 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Lolita pisze:Na szczęście ty masz :P i jestem szczerze zawiedziona, że nie ogłosiłeś wszem i wobec na forum, że odwiozłam cię z lotniska do domu. Na ligotę.
Jestem wdzieczny. Nastepnym razem o tym napisze. Rowniez na fejsie :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

v3to
Posty: 1
Rejestracja: 13 lis 2014, 13:15

#328 Post autor: v3to »

hellos, long time no see :)

actually i agree with joodas in most places. same ranking for me... uncensored is my clear winner, esp because of the flow and the stylish presented fx. i even like the whole bunch of gfx even though most of them are repixelled scans. only thing i'd would criticise is that the coherence is alegorically like putting a picture next to a sofa... it is always a nice illustration but there is no connection between fx and gfx. this point worked way better in the demo by shape and even the one by fairlight/offence/prosonix

speaking of comaland it was never planned as coherent demo. actually it would have been almost impossible not just because of the amount of people but esp because of the different skills and ideas of design... might be a downer but i have to agree with some coders in our team here that it is by far the best choice under such circumstances to say: coders first...

@carrion: i did the charset gfx for the pseudo 3d scaler, some sprite animations like the bumblebee and the mole, the sprite-logos and background for the greetingspart. which is unfinished unfortunately.
the bg is charmode was intended to get more animation (check out the preview pic - still working on it) and some greets are also missing. there were some unexpected issues few hours before the compo so we had to reduce the part. the time-lag between the logos appearance are longer as expected too... we are working on a final version of the demo atm, which hopefully gets finished in the next weeks...
Obrazek

btw the turn disk part by axis is the most underrated part imo. the part looks like an everyday animation but vectorcube, texturemapping and even dithering are realtime fx... the decision using petscii was simply because there were no ressources left... different charset would have been probably possible. in retrospec i am not sure if it would have been better to leave out any gfx.

jok
Posty: 112
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:58
Grupa: dreamweb

#329 Post autor: jok »

hello Veto :)
we are waiting for final then!

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#330 Post autor: Digger »

OFF topic: Czy ktoś w ogóle zauważył, że ten obrazek Veto jest na znakach (hires+multi)? Taki szczegół... Veto jako jedyny chyba przyczynia się do propagacji tego trybu (komiks i intro w Coma Light 13), choć Dane coś ostatnio też napomykał.
Ten tryb ma mnóstwo potencjału btw. http://csdb.dk/release/?id=100004 ;)
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#331 Post autor: bimber »

yeah, drzemie w nim mega potencjał. tak btw Slixed wyskoczy kiedyś ponad wersję alpha czy to już projekt zamknięty?

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#332 Post autor: Digger »

@bimber: wątpię, chyba, że wolisz rysować w nim niż w Photoshopie ;-)
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#333 Post autor: bimber »

zdecydowanie preferuję dedykowane narzędzia + polską myśl techniczną. obecna wersja powinna wystarczyć gdy złapie mnie natchnienie 8)

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#334 Post autor: kotrobot »

Nieśmiało zapytam.

Gdzie jest kurwa papa?
Dalej w kawałkach?

:twisted:
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
kordiaukis
Posty: 400
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:19
Grupa: aRise

#335 Post autor: kordiaukis »

myslalem ze zostanie zapomniany.. kurwa.. dzis uloze

xpo
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2010, 03:09

#336 Post autor: xpo »

sporo tu komentarzy odnośnie demek z X i dobrze, bo czytanie spostrzeżeń innych to ciekawa lektura, która czasami pozwala dokładniej poznać daną produkcję. jedna rzecz mnie tylko zastanawia, a mianowicie częste porównywanie tych nowych dem do EoD. EoD to na pewno demo wybitne ale czy aż takim wielkim wzorcem jest, a może już nawet "ikoną", względem której należy porównywać każdą inna produkcję? hmm. według mnie nie. zapewne od strony kodu to majstersztyk, chociaż efekty które można tam oglądać pojawiają się też u innych. a muzyka? wysokiej klasy to pewne. ale muzyka powinna nieść dema prosto ku demkowemu niebu. muzyka z EoD taka jednak nie jest. dlaczego tak uważam? bo nie ma szansy się rozwinąć i pokazać swojego piękna. zbyt schematycznie wygląda budowanie nastroju w muzyce. dominuje ciągle lajfmotiw, który ograniczają momenty końca jednego i początku następnego efektu i tak na okrągło. a przecież można inaczej co pokazał XTD i Mad Elks. wiem wiem, to amiga, muza to techniawa jakaś itp. i czepiam się. ale tam muza naprawdę niesie demo, nawet bardziej niż jakikolwiek efekt w nim pojawiający się. czepiam się niepotrzebnie. Grafika ok. kilka oryginalnych grafik i logosów, kilka konwersji. Szczerze to lepiej wyglądają konwersje w Uncensored niż w EoD ale to moja opinia. A design? wydaje się dopieszczony, ale jak czegoś jest za dużo to robi się monotonnie. A zdecydowanie za dużo tych rysowanych ramek. Jedna ramka się wymazuje, zaraz rysuje się nasępna ale w pionie i większa. Powtórzyć ten efekt 2,5,6 razy ok. Jak jest w EoD każdy wie. No chyba że tak miało być bo tytuł ma w nazwie "edge". Żeby była jasność, jak każdy jestem pod wielkim wrażeniem tego produktu. Po pierwszym obejrzeniu wyciągałem szczękę z pod biurka. Jeszcze większe wrażenie robi fakt, że demo stworzyło tylko 4 ludzi (w porównaniu do dem z X robi to naprawdę wrażenie). takie mam właśnie zdanie w temacie EoD.

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#337 Post autor: kotrobot »

Ale z Extendem to trochę poleciałeś, ziom. ;)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#338 Post autor: booker »

heheh 20 lat temu ktos ocenil Technological Death mowiac "jak sie nie umie robic techno, to brzmi własnie tak"

:
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#339 Post autor: splatterpunk »

Teoretycznie można wszystko ze wszystkim porównywać.

Ale np "Technological Death" to bajka zupełnie inna niż "EOD".
Obydwa dema zajebiste ale to dwie zupełnie różne historie (pomijając już platformę).
Btw. Na ostatnim X, 3 godzina w nocy, gdzieś głęboko w archwiach dysku na A600 Knoekiego
nalazło się "TD" no i wspólnie z paroma nocnymi niedobitkami zrobiliśmy techno-seans :)

A jeśli już o tym mowa to przecież mieliśmy swoje "Technological Death" na C64.
"Kredki" by Agony ;)

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#340 Post autor: wegi »

@xpo EOD nie musi się każdemu podobać, ale wypadkowa jest taka że ma najwięcej oddanych vot i są one w uśrednieniu najwyższe. Muzyka też nie musi się podobać. Jak dla mnie jest idealnie wpasowana w demo. Dla mnie w EOD zbyt długo przemęczone i przeciągane są wektory, chociaż oczywiście są wspaniałe. To co mówisz o powtarzaniu efektów to nie jest zupełnie tak, bo jest tam np dużo plazm i zoomerów. Ale... Każdy jeden z tych efektów jest robiony odmienną techniką, każda plazma i każdy zoomer. I Każdy jeden jest świetny. Przejścia są magiczne wręcz przenikania efektu w efekt, a niektóre przejścia (mające służyć jako przejścia) są niemal godne efektu. Tak naprawdę to na krawędzi hańby nie jest, a całe demo zrobione jest pod linking. Niesamowity linking. Nie ma tam gwałtownej zmiany sceny tylko przejście od jednego do drugiego efektu. Rok czasu HCL poświęcił na linking :)

Dlatego np linking w Uncensored jest gorszy od EOD co jest moją skargą i zarzutem skomponowania minimalistycznych grafik na 30% ekranu, bo nawet dobra grafika na 30% ekranu jest tylko 30% w porównaniu do dobrej grafiki na 100% ekranu. Oczywiście same efekty w Uncensored to masakryczna rewelacja.

ODPOWIEDZ