TDC little - dyskusja

Tutaj możemy porozmawiać o sprzęcie i modyfikacjach C64.
Wiadomość
Autor
k.

TDC little - Lista Schindlera

#1 Post autor: k. »

Witam,
Ponieważ mam już ukończoną część podkręcającą procka do 2Mhz, więc teraz pytanie do Was.
Kto chce?
Cena przy dużej partii (powiedzmy na poziomie geoactiona) wychodzi mi jakieś 80PLN...
Dodateki jakie jeszcze mogę wciepielić (nie testowane):
- przesuwanie pixli o zadaną wartość np. 0,1 -- 0,5 w prawą stronę.
- wyłączanie koloru w dowolnym momencie, albo w całej lini.
Zostało mi tylko 60mcel więc nie jest to picoblaze;)

Termin odbioru raczej po świętach ;)

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#2 Post autor: skull »

Ja się zgłaszam.
Pixel oczywiście o 0,5 żeby to miało ręce i nogi (interlace w hiresie 640x200 ?)
A o co chodzi z tym WYŁĄCZENIEM koloru?
Bo pecet to zwykły banan...

suchy
Posty: 282
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:16

#3 Post autor: suchy »

@kisiel, napisz jak to będzie prądożerne (w przybliżeniu) i jak montowane do komcia, to może jeszcze zmieszczę w moim. Kurde nie bądź taki tajemniczy, podaj trochę więcej szczegółów i możliwości tegoż (no chyba, że już gdzieś pisałeś o tym - ślepawy robię się na stare lata ;-) ).
C64PLC

comankh
Posty: 1623
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#4 Post autor: comankh »

alepoco.

k.

#5 Post autor: k. »

@comankh: alepoco? Hmm może z tym pytaniem zwrócisz się do twórców dema Place in the Space... po chuj wstawiliście inc $d030???? Jak uzyskasz odpowiedź to zachowaj ją dla nas :)

Ok garść informacji szczegółowych:
na płytce wielkości vica +2cm na boku i 5 cm do góry mieścić się ma:
XC95144TQ100 plus minimalnie:
- generator 66MHz
- stabilizator 3,3V 150mA
- śmieci i parę tranzystorów lub co sobie zażyczycie
Zużycie mocy wyceniam na 0,5W
Montaż:
1. wyjęcie VIC z podstawki,
2. wciśnięcie jeża w podstawkę (opcja z podstawka precyzyjna, która jest bezpieczniejsza w użytkowaniu)
3. wciśnięcie VIC w podstawkę TDC.
4. Włączenie zasilania.
Z czym to jest kompatybilne:
1. dema używające na wygaszaniu trybu 2Mhz (C128)
2. Programy użytkowe używające trybu 2Mhz (np. TimeCruncher, AB... itp)
3. z każdym programem bo nic w końcu nie zmieniam w trybie 1Mhz.

Dodatkowo jeżeli ktoś chce mieć super dźwięk musi:
1. dolutować kabelek SIDCS z SHARPA do płytki
2. Dolutować kabelek SIDCS z TDC do Sid'a
3. Dolutować kabelek FI2 do SID'a
W obecnej postaci dźwięk jest taki jaki słychać.

@Nitro, może rozdzielić temat pytań od listy ?
Done

comankh
Posty: 1623
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#6 Post autor: comankh »

kisiel pisze:@comankh: alepoco? Hmm może z tym pytaniem zwrócisz się do twórców dema Place in the Space... po chuj wstawiliście inc $d030???? Jak uzyskasz odpowiedź to zachowaj ją dla nas :)
bracia m. mieli c=128. żadna tajemnica.

k.

#7 Post autor: k. »

Więc mieli możliwość i okazje... i zrobili to!!! Alepoco?

comankh
Posty: 1623
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#8 Post autor: comankh »

zeby sie mozna bylo ciezkim gie posrac. i sie sralo.
zrob 4x 8x 16x to bedzie szacun. i wzgledny pozytek. nie mow mi ze ktos bedzie tego uzywal do ab crunchera w dobie vice.

k.

#9 Post autor: k. »

Po co robić x4 x8 x16 w dobie CMD? Z czym to będzie chodzić? Głupi depak ab runchera wypierdala w kosmos 65816. Odtwarzanie projektu CMD całkowicie mnie nie interesuje.
TDC to jest world first, nikt nigdy nie podręcił tak procka w komciu.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#10 Post autor: wackee »

Mam prośbę, uruchom na tym Applause i nagraj. Chciałbym to zobaczyć :)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

k.

#11 Post autor: k. »

a demo wspiera d030? Bo każdy dostęp do stacji i kaszanka jest. Chyba że Ci chodzi o vector part. Qmam :)

http://projekt64.filety.net/index.php?d ... 20part.avi

Jeszcze jakieś propozycje?

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#12 Post autor: Nitro »

kisiel: nie dałoby się zrobić jakiejś detekcji dostępu do stacji przez TDC? Powiedzmy śledzenie $dd00, jeśli jest do niego dostęp, to wyłączamy dopałkę na 5s aby spokojnie demo załadowało dane, potem ON kiedy aktywność ustaje i rusza ciężki part, np. wektory.

k.

#13 Post autor: k. »

mogę zakodować przycisk turbo, reszta jest bardziej skomplikowana bo wpinasz się w podstawkę vica.. skąd będziesz wiedział co czyta CPU?
Ogólnie texture maping też popierdala w tym demie.

PS. przydała by się pomoc kodera co bym się dowiedział czy ta krecha w efektach to wina sprzętu, czy kodowania. Raster time na 2Mhz jest bardzo stabilny.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#14 Post autor: Nitro »

Jak będzie przycisk turbo włączający i wyłączający 2MHz na żądanie, to kupuje ;)

Ale pisząc z pozycji burżuja nie rozwalanie komunikacji ze stacją byłoby killer feature, a tak, to jesteśmy limitowani do jednoplikówek i dem z $d030, ale one nie wykorzystują w pełni mocy dopałki.
Oraz przycisku turbo, który jest z kolei kłopotliwy dla usera, pewną ideą byłoby łykanie przez dopałkę czegoś w rodzaju skryptów określających, kiedy należy włączyć/wyłączyć turbo, ale to pewnie też jest skomplikowaną sprawą.

k.

#15 Post autor: k. »

mogę namiastkę zrobić... tylko kolejny kabel do lutowania dojdzie do sharpa.
Musiałbym przeanalizować kupę loaderów co by posprawdzać timming 2bit 1bit itd. Jak wam taki montaż odpowiada to spoko... tylko kto wam go zrobi?

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#16 Post autor: Nitro »

Ja trzymać lutownicę potrafię, i tak kabelki do SID'a trzeba lutować aby mieć dźwięk w porządku.

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#17 Post autor: fenek »

kisiel pisze: PS. przydała by się pomoc kodera co bym się dowiedział czy ta krecha w efektach to wina sprzętu, czy kodowania. Raster time na 2Mhz jest bardzo stabilny.
Nie wiem jak działa dopałka, obstawiam że w tej linii gdzie jest krecha następuje przełączenie $d018 albo $dd00 (zestaw znaków na wektory albo kształty sprajtów, numer ekranu) i jest docyklowane albo przecyklowane.

Żeby prawidłowo działały na tym nowe efekty/dema pewnie przed każdym
dostępem do VICa trzeba by zapamiętać stan $d030, przejść w 1Mhz zrobić docyklowanie w 1Mhz przełączyć VICa i przywrócić stan $d030 i wtedy byłoby bez krechy.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#18 Post autor: Nitro »

One more thing, czym jest SHARP?

k.

#19 Post autor: k. »

No dobra to na ile cykli zatrzymywać CPU w 1Mhz ?
Działa to mniej więcej tak
if CPU dostęp do CIA do wait clkounter 0. Ile będzie trwało cykli 1Mhz przesył danych?
Sharp ? otwórz obudowę i zobacz czy masz dużego scalaka.
@fenek myśle że cmp #d012 i nopy wystarczą, a właściwie to nawet IRQ z vica by stykło.

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#20 Post autor: fenek »

kisiel pisze: @fenek myśle że cmp #d012 i nopy wystarczą, a właściwie to nawet IRQ z vica by stykło.
No właśnie to może nie wystarczyć bo, jeżeli w 1 MHz wszystko działa OK to masz np.
cmp $d012
bne *-3
nop,nop - 4 cykle
sta $d018 - zmiana VICa - i zakładam że tutaj wykonanie rozkazu sta $d018 jest wykonane dokładnie co do cyklu! (albo z takim chamskim marginesem przełączania Vica)
np. zmiana kształtu fontów !!!
Jeżeli będą 2Mhz to nopy 4 cyklowe zamienią się w 2 cykle, a czasem stosuje się tych nopów więcej i z 20 cykli zrobi się 10 i zmiana Vica nastąpi wcześniej. No chyba że ta dopałka inaczej działa.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, 22:33 przez fenek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ