ide64 pod emulatorem

Tutaj możemy porozmawiać o sprzęcie i modyfikacjach C64.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kordiaukis
Posty: 400
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:19
Grupa: aRise

ide64 pod emulatorem

#1 Post autor: kordiaukis »

Da sie to to jakos emulowac pod vice? bym chetnie pare tematow obejrzal, ma ktos moze image Ide64 pod vice?

Awatar użytkownika
Izaak Berenbaum
Posty: 185
Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
Grupa: Tel Aviv

#2 Post autor: Izaak Berenbaum »


DJ Gruby

#3 Post autor: DJ Gruby »

Czy zadziałało to komuś w ogóle? Ja próbowałem załadować ten sam ROM, który mam w oryginalnym urządzeniu, pod VICE 2.0, ale skończyło się to tym, że na ekranie wypisują mi się literki DE32, a za nimi migający kursor:

Obrazek

Dodam, że żadne polecenia IDE64 nie działają poprawnie. Na przykład MAN generuje standardowy ?SYNTAX ERROR.

Awatar użytkownika
Izaak Berenbaum
Posty: 185
Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
Grupa: Tel Aviv

#4 Post autor: Izaak Berenbaum »

sprawdz w vice 2.1 a jak nie bedzie dzialac to jest bug tracker na source forge- http://sourceforge.net/tracker2/?func=b ... id=1057617

DJ Gruby

#5 Post autor: DJ Gruby »

Done. Bug has been reported. :)

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#6 Post autor: fenek »

Yo
"Chuj taki jak stąd do Itaki"
DE32 to komunikat iż nie jest odczytywany ROM/RAm z IDE64 ew. zła wersja firmware w stosunku do wersji hardwareu.
Da się uruchomić IDE 64 jako carta ale na stronce:
http://home.sch.bme.hu/~soci64/idedos/compile.php
cartridge version:
-wybieramy v3.1 up. to 3.4
poniżej jak jest disk-speeder: None, Jiffy Dos, Dolphin Dos
- wybieramy None
Z paczki .zip interesuje nas plik z rozszerzeniem .rom.
Opcje wyboru w VICE 2.1 carta ustawia się jak w instrukcji howto.txt która była wyżej, u mnie działa.
Następnie z tej paczki firmware'uz pliku "idedos_util*" trzeba wypakować plik do zakladania systemu "cfsfdisk9.prg" i założyć sobie jakiś plik.d64 i wrzucić do niego tego "cfsfdisk9.prg".
Uruchamiamy Vice 2.1: x64.exe
- na ekranie powinien być ekran bootowania carta ide64
- w EMU ustawiamy attach disk i wybieramy d64 z cfsfdisk9.prg
- wchodzimy do IDE64 Biosu (na klawiaturzez PC '~'+'page up')
- wybieramy Standard Setup
- DISK Fastloader na DISABLED
- DIRECT WRITE ustawiamy na ENABLED !!! po resecie automatycznie cart ustawi to na DISABLED !!! dlatego --->
!!! NIE RESETUJEMY EMULATORA !!!
- pykamy "~" i przechodzimy do menu o jeden poziom wyżej wybieramy
SAVE&EXIT
- BIOS wyjdzie do BASIC'a
- W WinVice ustawiamy options/true drive emulation/ na ENABLE
komenda:
- DIR"",8 albo LL daje katalog
LOAD"cfsf*",8
wczytujemy util do zakladania systemu
- po wczytaniu w WinVice options/true drive emulation// na DISABLE
RUN:
- potem mozemy zakladac system
- mozna na glupa kilka razy pacnac RETURN i program sam przejdzie do HELPA
- help uzyskujemy przez klawisz M
- tu zakladamy partycje
- system mozemy przejrzec chyba opcja P
- jezeli jest gotowy to wybieramy opcje W
- program zapisuje system i tworzy w katalogu WinVice plik ide.hdd

Aktualnie walczę z zakładaniem partycji, nie mogę załozyć dysku 1GB i więcej niż jedną partycję. Nawet jak założę to za pomocą komendy HDINIT w Vice nie otrzymuje danych o dysku i info że jest aktywny.
Fajnie jakby komuś chciało się wypróbować to co napisałem i sprawdzam dalej.

ps. skoro wersja v4.1 jest nieoficjalna to dzinwym nie jest żeby Panowie
od Vice'a wiedzieli jak to zaimplementować ;)

DJ Gruby

#7 Post autor: DJ Gruby »

Ja próbowałem założyć dysk 8GB z trzema partycjami według poniższej konfiguracji:

Obrazek

U mnie wygląda to tak, że w trakcie formatowania tak przygotowanego dysku pod VICE, sypią się błędy Illegal Request. Wynikowy plik ide.hdd ma rozmiar zaledwie 6MB. Także przy próbie zamontowania partycji wyższych niż 1 w MAN-ie pojawia się ten sam błąd:

Obrazek

DJ Gruby

#8 Post autor: DJ Gruby »

fenek pisze:Da się uruchomić IDE 64 jako carta ale na stronce:
http://home.sch.bme.hu/~soci64/idedos/compile.php
cartridge version:
-wybieramy v3.1 up. to 3.4
poniżej jak jest disk-speeder: None, Jiffy Dos, Dolphin Dos
- wybieramy None
Masz gdzies ten ROM pod reka? Bo stronka http://home.sch.bme.hu/~soci64/idedos/compile.php zdaje sie, ze padla i nie mozna pobrac sobie juz zadnego ROM-u... :|
fenek pisze:ps. skoro wersja v4.1 jest nieoficjalna to dzinwym nie jest żeby Panowie od Vice'a wiedzieli jak to zaimplementować ;)
Od piatku mozna juz zamawiac wersje V4.1: http://news.ide64.org/2009/09/ide64-v41-available.html

Moze i koledzy od Vice'a wreszcie zrealizuja stosowna implementacje przy tej okazji... ;)

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#9 Post autor: fenek »

>Masz gdzies ten ROM pod reka?
>
Pod reka nie mam, ale moze na dysku na grzybie jest.
W domu sciagne uzywany przez mnie obraz z ROMu z IDE64 i sprawdze ktora to byla wersja.

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#10 Post autor: fenek »

Niestety na PC nie mam tego firmwareu, a w karcie ide64 mam stara
wersje datowana jako patch 35. To jest chyba z 2007 roku :(

k.

#11 Post autor: k. »

mam pytanie co robi instrukcja * w ide64 bo muszę ją zasymulować.

DJ Gruby

#12 Post autor: DJ Gruby »

kisiel pisze:mam pytanie co robi instrukcja * w ide64 bo muszę ją zasymulować.
Pod VICE wywala mi cos takiego:

Kod: Zaznacz cały

31, UNKNOWN COMMAND,000,000,000,000
Jak chcesz, to jeszcze sprawdze na real hardware...

k.

#13 Post autor: k. »

jest w oil imperium bodaj i w pirates

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#14 Post autor: fenek »

kisiel pisze:jest w oil imperium bodaj i w pirates
W wersjach gier przerobionych do dzialania na ide64 ?
Czy ta gwiazdka wystepuje w nazwie wczytwanego pliku ? czy jest czyms poprzedzona? Mozesz napisac jak wyglada calosc ?
W ide64 jest intstrukcja cos jak seek, przesuniecie do danej pozycji w pliku prg bez wczytywania wczesniejszych danych, moze o to chodzi ?
W monitorze IDE64 to sluzy do przelaczania RAM/ROM.

k.

#15 Post autor: k. »

wygląda to tak:
0 *:sys58451:remreen
1 Poke... tak jak w oryginalnych pirates
po skasowaniu gwiazdki pirates próbuje czytać z dysku dane tyle że z urządzenia nr 8. więc domyślam się że to zmienia wektory z kernala na procedury ide na sztywno.

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#16 Post autor: fenek »

kisiel pisze:wygląda to tak:
0 *:sys58451:remreen
1 Poke... tak jak w oryginalnych pirates
po skasowaniu gwiazdki pirates próbuje czytać z dysku dane tyle że z urządzenia nr 8. więc domyślam się że to zmienia wektory z kernala na procedury ide na sztywno.
Hej znalazłem grę rozpakowałem pliki i zobaczyłem jak to wygląda w Basicu.
Troche to smieszne bo widzisz ja mam basic i kernal w ide64 i obserwuje to na
sprzecie i ja nie widze gwiazdki tylko u mnie wyswietla sie komenda.
Ty masz gwiazdke bo interpreter Basica nie rozpoznaje tego jako komende.
Rozumiem ze "*" to token instrukcji CHANGE.
U mnie linia 0 wyglada tak:
0 CHANGE:SYS58451:REMREEN

Instrukcja CHANGE dziala nastepujaco:
CHANGE
Swaps device number beetween harddrive and floppy drive (HDDwill be device number 8,
floppy drive no.12). Use HDINIT(1) command or reset forswap back.
CHANGE1 works similarily for second harddrive, if available. 13<->8

Pozdrawiam
Fenek

k.

#17 Post autor: k. »

czyli tak jak się domyślałem. A co robi ten sys?

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#18 Post autor: fenek »

kisiel pisze:czyli tak jak się domyślałem. A co robi ten sys?
No cos takiego:
http://unusedino.de/ec64/technical/aay/c64/rome453.htm

k.

#19 Post autor: k. »

myślałem że ide podmienia rom.
Dzięki, to sprawa jest banalnie prosta:)

DJ Gruby

#20 Post autor: DJ Gruby »

fenek pisze:ps. skoro wersja v4.1 jest nieoficjalna to dzinwym nie jest żeby Panowie od Vice'a wiedzieli jak to zaimplementować ;)
Dziwnym jest. :) Dowiedziałem się, że panowie od Vice'a, którzy implementowali obsługę IDE64 pod emulatorem i panowie od IDE64, którzy pisali ROM do urządzenia, to jedna i ta sama osoba. :)

ODPOWIEDZ