: 02 maja 2016, 10:29
"Solution looking for a problem"... Niestety.
Problemem jest to, że na REU produkcji jest garstka, a samych dem i gier na dyskietkach są dziesiątki tysięcy, które ludzie chcą i będą oglądać czy grać, a do tego celu będą potrzebowali synchronizacji z IEC i co najmniej wysokiej klasy emulacji drive (1541U, UK1541).8bit2 pisze: Wegi czy gdybys pisal demo na REU to tez najwiekszym twoim problemem bylaby synchronizacja z dyskietka 170 kB (
Co do FLI i multitaskingu otoz da sie,ba mozna nawet otrzymac nieosiagalne na golym c64 efekty animacji
https://www.youtube.com/watch?v=yxZ7Idi2Bi4
Wszystko zalezy od pomyslowosci i umiejetnosci programisty.
no kurwa wspaniale, a potem wklejasz animację którą zrobiłem.8bit2 pisze:Wegi.komancz pisze brednie w rodzaju ze poco mlotek skoro gwozdzie mozna wbijac obcasem, dlatego go ignoruje i nawet tego co pisze nie czytam..
proste.wegi pisze:a samych dem i gier na dyskietkach są dziesiątki tysięcy, które ludzie chcą i będą oglądać czy grać
Ale co ma do tego synchronizacja z IEC. Wszystkie programy moga dzialac tak jak dzialaly. Ja nie staralem sie budowac systemu stricte multitask, tu idea polega ze programy dzialaja jak dzialaly tyle ze mozesz je miec w bankach i wywolywac najlepiej jeden po drugim kiedy masz potrzebe, bez ciaglego przeladowywania RAM bo to jest najdluzszy proces.Jak chcesz miec programy dzialajace rownolegle to musisz je sobie odpowiednio przygotowac, a najlepiej napisac. No nieda sie zbudowac windows NT na 1MHz , bez przesady. A juz puszczanie 2 dem wymagajacych tak glebokiej ingerencj w sprzet to jakies nieporozumienie, przeciez nawet jesli by sie udalo puscic dwa to jak mialyby kozystac z ekranu? Przelaczac sie co 50 Hz ?wegi pisze:
Problemem jest to, że na REU produkcji jest garstka, a samych dem i gier na dyskietkach są dziesiątki tysięcy, które ludzie chcą i będą oglądać czy grać, a do tego celu będą potrzebowali synchronizacji z IEC i co najmniej wysokiej klasy emulacji drive (1541U, UK1541).
Zatrzymaj procesy:
- dema Quissa np. Radio napalm w trakcie distorterów, kiedy do zoom4 synchronizował się timerami.
- Edge of disgrace po starcie dyskietki 1 na szachownicy
- Fogyish zaraz po uruchomieniu.
W ostatnich dwóch przypadkach do poprawnej pracy musisz ramkę wcześniej otworzyć dolny i górny border, inaczej będzie blanc screen - sprawdzone na 1541U.
Żeby było śmieszniej w $d011 jest wartość #$0b (wyłączony ekran), więc jak tu otwierać bordery skoro ich nie ma ? Trzeba by najpierw włączyć ekran, poczekać 1 ramkę, w kolejnej wyłączyć bordery i wpisać do $d011 #$0b, a następnie oddać sterowanie do zadania w idealnie tym samym cyklu, co je przerwałeś, z odtworzonymi rejestrami, stosem, wskaźnikiem stosu, rejestrem stanu, z timerami z idealnie tą samą wartością w nich, jak i zaprogramowaną w nich wartością zliczającą, oraz wraz z ich ustawieniem jako źródła przerwań... O synchronizacji z IEC nie wspominam, bo jeżeli coś "kliknąłeś" w $dd00, $dd02 (ba - czasem wystarczy że nie kliknąłeś tego, czego potrzeba w przeciągu kilkunastu cykli !!!) to z 99% prawdopodobieństwem na zadaniu możesz postawić krzyżyk.
Istota jest taka, że musisz wiedzieć o tym, że podczas zatrzymywania procesu były otwarte top i bottom border, że jest to niezbędne do poprawnej pracy efektu, do czego nie ma sprzętowych "wykrywaczy".
Więc zatrzymaj te procesy, a potem je uruchom...
edit:
Byłbym zapomniał - ostatnie 2 efekty od linii 0 rozciągają w pionie w nieskończoność jedną linię sprajta, więc jeżeli nie robiłeś tego od początku (czyli od linii 0 ekranu) - również zadanie się nie uruchomi.
Na zwyklym c64 taka sytuacja tez jest mozliwa, ale nie slyszalem aby ktos mial z tym problemcomankh pisze:/Ale co ma do tego synchronizacja z IEC./
More than nops...
pyta laik - dwa programy używające różnych turboloaderów?
Czasem nie naduzywasz kisielucomankh pisze:/uruchamiania starszego softu/
/back to troll mode/ a jaki jest tzw. nowy?
Urzywałem C64 do poważnych zastosowań (typu pisanie sprawozdań na laborki w technikum w pierwszej połowie lat 90-tych), praca dyplomowa tamże również powstała przy użyciu C64 (programator Epromów, emulator itp były do niego podpięte). Wiesz co, mam z tamtych czasów Edytor PL na cartridge'u, do niego była dyskietka ze słownikiem. Mogę Ci sprezentować, bo słownik to jest chyba rzecz której najbardziej w tej chwili potrzebujesz.8bit2 pisze: A przede wszystkim jest to propozycja dla kogos kto chce urzywac prawdziwego c64 czy to w formie zabawy czy do powazniejwzych zastosowan ,a nie osob ktore zamykaja c64 w szafie i jedynie ogladaja dema lub graja w gry na emulatorze
fajnie, ilu aktywnych koderów jest na tym forum?8bit2 pisze:mozna tez latwo tworzyc
To ja się pod tym podpisze.podziwiam za wiedzę i umiejętności. Rób go sobie i rozwijaj, może się coś fajnego wykluje.
i ja się podpiszę.Nitro pisze:To ja się pod tym podpisze.podziwiam za wiedzę i umiejętności. Rób go sobie i rozwijaj, może się coś fajnego wykluje.