C64 pot mod, volume mod, dioda

Tutaj możemy porozmawiać o sprzęcie i modyfikacjach C64.
Wiadomość
Autor
drakon
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2014, 11:10

C64 pot mod, volume mod, dioda

#1 Post autor: drakon »

Witam wszystkich serdecznie.
Kiedyś... miałem C64, owszem. Ale miałem kilku-nasto-letnią przerwę i teraz czas wrócić do korzeni :).
W moje ręce dostał się sprawny C64II o oznaczeniu PCB ASSY No 250469, PCB No 252311 rev. B. A jako, że jestem muzykiem (głównie Amiga - np. tutaj), postanowiłęm go nieco "udoskonalić".

Sprawa pierwsza, to oczywiście wbudowanie potencjometrów do regulacji dźwięku do ewentualnego Cynthcarta/Mssiah'a. Schemat już mam, ale nigdzie nie mogę namierzyć, czy potencjometry 500K mają to być potencjometry zwykłe czy wieloobrotowe, ktoś może pomóc?
Nie mogę też namierzyć schematu montażu tych potencjometrów w wersji z wyłącznikiem (tak, żeby można było po wyłączeniu korzystać "normalnie" z obu gniazd)...

Sprawa druga, to przycisk reset, ale z tym sobie raczej poradzę :).

Sprawa trzecia, to modyfikacja wyjścia AV na S-Video, ktoś dysponuje jakimś SZCZEGÓŁOWYM opisem (nie jestem elektronikiem)... Szukałem tu i ówdzie, ale ciężko znaleźć jakieś rozwiązania dla laików.

Sprawa czwarta to wyjścia audio - jakie są opcje?

Sprawa piąta, to jaka w C64II siedzi dioda led (chcę ją wymienić na niebieską)?

Sprawa piąta, to czy jest gdzieś osiągalny schemat płyty głównej mojego modelu wraz z opisem co gdzie jest?

Sprawa szósta - gdzie kupię najtaniej SD2IEC? Lub chociaż znajdę schemat podłączenia odtwarzacza/telefonu do magnetofonu, by móc wczytywać gry z plików wav?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi :)

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

Re: C64 pot mod, volume mod, dioda

#2 Post autor: bimber »

cześć
wiele odpowiedzi znajdziesz tutaj -> http://www.bigmech.com/misc/c64mods
powodzenia!

drakon
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2014, 11:10

#3 Post autor: drakon »