C-one aka Commodore One

Tutaj możemy porozmawiać o sprzęcie i modyfikacjach C64.
Wiadomość
Autor
comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#21 Post autor: comankh »

20140227_chameleon_cone_beta9.zip (20140227)
Preview of the Chameleon core for C-One. It took a while, but somebody asked for an updated version.

somebody ;] core z supportem turbo jak w chameleonie, tak więc weekend poświęcę na testy ;]

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#22 Post autor: comankh »

no to mamy chyba najszybszego hardwarowego klona c-64:

Obrazek

Obrazek

fraktale z coma light 11 gniotą równie zaciekle, ok 20% szybciej od turbochameleona.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#23 Post autor: Nitro »

Interesujące, SCPU miał 20MHz, to cacko ma dwa razy więcej, naprawdę dużo rzeczy można by pociągnąć z taką mocą, choć osobiście wolę optymalizować i walczyć z oryginalnymi całymi 0.985MHz :) To turbo jest włączalne programowo gdzieś, czy to przycisk na obudowie?

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#24 Post autor: comankh »

to jest fpga tak jak chameleon wiec ... turbo pod F11.

Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 209
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

#25 Post autor: Hornet »

Józek, ja nie spodziewałem się że musisz aż tak być ciągle najebany aby takie cuda klecić...normalnie respect!
Oczko się urwało! Temu misiu!

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#26 Post autor: comankh »

to nie ja, to dżeri xD

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#27 Post autor: Nitro »

to jest fpga tak jak chameleon wiec ... turbo pod F11.
E, to lipa.

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#28 Post autor: comankh »

sprecyzuj.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#29 Post autor: Nitro »

Turbo na pewno ubija loadery docyklowane pod zwykły zegar, mogąc włączać je programowo można by tanim kosztem wprowadzać jego obsługę do dem - nic się nie ładuje, to włączamy turbo i part śmiga w jedną ramkę, choć też nie będzie to super trywialne bo trzeba jeszcze by sync 2x robić.
Dużo dem obsługuje C128 - na górnej i dolnej ramce właśnie włączane jest turbo co daje bodajże 20% zysk. Uprzedzając pytanie dlaczego tylko tam, bo większa prędkość 6502 rozwala timingi VIC'a i zamiast obrazu byłyby śmieci.
Z turbo włączalnym przyciskiem trzeba wymienić loader i wypuścić osobną wersję.

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#30 Post autor: comankh »

fyi: to nie jest jedyny tryb, $d031 także działa, w momencie wszelkich operacji I/O jest wyłączane. znaczna część włąściwości tego wsadu jest taka jak w oryginalnym chameleonie. wszystko stoi w docach i na webie...

...czasem warto zaufać autorowi hm?;]

ofc wszystko pięknie w teorii, w praktyce sprawdzałem głównie plikówki -wsad nie obsługuje customowych kernali i portu carta. wiec wiadomo - idzie umrzeć wczytując z 1541 w normalu.

podpięte sd2iec działa z SJLOAD wiec da się jakoś żyć.

jeśli chodzi o raw speed jest to miazga anusa:
Obrazek

http://csdb.dk/release/?id=101162

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#31 Post autor: comankh »

http://postimg.org/image/cd4zq444t/


ktos wkleil benchmarki, musze opczaic jeszcze raz fraktale bo cos lepiej u mnie bylo... will check, ale i tak wyniki są srogie.
http://wiki.icomp.de/wiki/C64_Benchmarks

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#32 Post autor: wegi »

Jakby co jak miałem Chameleona to taki wic był, że ILTC poprawnie przeszło tylko w trybie hardwareowego breakpointa tzn. Cham. pracował jako cart ale bez podłączonego kabelka na IEC. Z kabelkiem zwisało.

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#33 Post autor: comankh »

jakby trochę więcej fpsów ...
https://www.youtube.com/watch?v=hjTZTICRdUs

KB777
Posty: 250
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:21

#34 Post autor: KB777 »

Mega65:

Synthmark64 score: 44.5x (C64 = 1x). Bouldermark score: 29,970 (C64 = 313).

To w chwili obecnej, bo PGS pracuje nad nowym jądrem ->

http://c65gs.blogspot.com/2016/04/overv ... today.html
- konto nieaktywne -

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#35 Post autor: comankh »

KB777 pisze:Mega65:

Synthmark64 score: 44.5x (C64 = 1x). Bouldermark score: 29,970 (C64 = 313).
dziwne, ja mam 10.79 i 44.62

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#36 Post autor: comankh »

a dobra, teraz skumalem, boulder ma byc krótszy :>

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#37 Post autor: comankh »


KB777
Posty: 250
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:21

#38 Post autor: KB777 »

BTW - C1 i Turbo Kameleon niby mają ten sam "core". Patrzyłeś jak chodzą dema ?

Tak losowo wzięte: Treu Love totalnie się sypie, Deus ex machina padła mniej jakoś tak po "Brotkasten is watching you". Nieśmiertelnte Place in space no, większość chodzi OK, ale na plotach ekran wariuje.
- konto nieaktywne -

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#39 Post autor: comankh »

niby ten sam. tzn - nie ma montowania dewajsów, cartów (niestety) i gui z tc64. czyli czysty c64 z akceleracją (pod skrótem klawiszowym), napisalem kiedystam do petera i po odrobinach skamlenia puścił builda (20140227).

brak gui skutkuje tym ze sporo funkcji (np. stereo sid) jest dostępny przez klepanie poke'ami

ODPOWIEDZ