Strona 4 z 4

Re: Laura? Ktoś? Coś?

: 11 lip 2018, 19:25
autor: unctio/ver
Hmmm. Kuszące z tym jednym plikiem. Muszę się zastanowić.
Może mi też uda się wcisnąć to do jednego pliku. Odpadnie robienie obrazków, fast-loadera, którego w blokach asm() nie dam rady skompilowac itd.
Mogę np. taką „mapę kolizji” wywalić, a kolizje sprawdzać w mapie graficznej 80x40 itp. odpadnie spory kawałek kodu obsługi. Mogę porezygnować też z plansz tytułowych – w końcu idąc za ówczesnym trendem – w giełdowych grach na C64 były tylko intra od grup krakerskich, właściwie nic więcej :) .
Mój „własny” kompresor RLE ścieśnia plansze do ~50% - powinno wystarczyć.
Od bidy zostawiłbym też tylko 4 kolory.
I tu wraca problem – jak wyharatam za dużo, to produkt zmieści się w założeniach, ale będzie z niskiej półki. Odwieczny dylemat projektantów...
Ech – znowu wróci dłubanie po nocach ;)

Re: Laura? Ktoś? Coś?

: 11 lip 2018, 19:35
autor: carrion
unctio/ver pisze: Ech – znowu wróci dłubanie po nocach ;)
i o to chodzi. :)
żeby był fun z robienia tego.
trzymam kciuki.

Re: Laura? Ktoś? Coś?

: 15 lip 2018, 10:06
autor: unctio/ver
"Fun" jest, gdy później spływają honory i zaszczyty :-)
A tym czasem, po całonocnym eksperymencie, wyszło że w jednym pliku zmieści się - ale w trybie 4-kolorowym, bez mapy kolorów. Nie będzie to wyglądało nawet tak jak na atarynie, bo tam jeden z kolorów znaku może być inny, co daje 5 barw. Wygląda to biednie więc odpada.
Za to wpadłem na inny, chytry plan. Ponieważ nie mogę z kodzie C dołączyć żadnego "fastlołdera", więc opublikuję na kernalowych proc i poczekam aż wciąż działający krakerzy "zrobią swoje", tak jak z VVV - scrackowana wersja ładuje się szybko.
dobry plan ? ;)

Re: Laura? Ktoś? Coś?

: 15 lip 2018, 20:10
autor: Nitro
Zły plan, inkludujesz już skompilowany loader[kompilacja cross assemblerami] pod adres, i potem wywołujesz tylko kilka komend. Jedyny problem to możliwe konflikty ze stroną zerową którą podobno kompilator żre.
Wykopałem jakiś stary przykładowy kod i załączam w załączniku - DreamLoad.