Skrypt forum został zaktualizowany
Wszelakie błędy, pytania oraz prośby o nową funkcjonalność zgłaszajcie w tym wątku

Laura? Ktoś? Coś?

Nie ma róży bez kolców... Miejsce na dyskusję o najmłodszym bracie C64
Wiadomość
Autor
unctio/ver
Posty: 21
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#21 Postautor: unctio/ver » pn maja 07, 2018 12:37 pm

Kod niebezpiecznie się rozrasta... nie wiem gdzie pomieszczę grafiki...

Teraz testowa plansza z przeróżnymi elementami: laserami, ogniem, robactwem itp..
Proc. lasera nie wyrabia się i powoduje błędy, ale reszta wygląda na ok.
Załączniki
laura64.rar
(7.55 KiB) Pobrany 18 razy

carrion
Posty: 1506
Rejestracja: pt lut 27, 2009 5:38 pm

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#22 Postautor: carrion » pt maja 11, 2018 3:42 pm

no dobra - tutaj są moje postępy:
https://www.youtube.com/watch?v=c_Q_H-hDfqs

scroll horyzontalny już jakoś działa. pionowy tak jak pisałem sprawia mi jeszcze troche problemu. tzn nawet działa ale ten split ekranu to jeszcze dla mnie czarna magia.
z elementów mechaniki działa przesuwanie bloczka - tak jakby.
ale walczę dalej...
retronavigator.com

unctio/ver
Posty: 21
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#23 Postautor: unctio/ver » pt maja 11, 2018 5:25 pm

Świetnie.
Przychodzi mi do głowy takie rozwiązanie:
Ustawić przerwanie od rastra kilka linijek powyżej dolnej granicy ruchomego ekranu (ponad panelem). W obsłudze tego przerwania ustawić na wartości standardowe rejestry ScrollV i H i niczego wyświetlać (tzn. wyświetlać czarne linie) – zakryje się w ten sposób te skoki i dopiero poniżej wyświetlać panel. Wcześniej jednak należało by zapamiętać wartości rejestrów V i H, a w głównym przerwaniu (na zerowej linii) odtworzyć je - chyba, że są modyfikowane w każdym głównym przerwaniu już na początku.
Może zadziała...

kotrobot
Posty: 2156
Rejestracja: czw lis 06, 2008 1:55 pm
Grupa: URDAD

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#24 Postautor: kotrobot » pt maja 18, 2018 12:32 pm

Dobrze wam idzie! :)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

unctio/ver
Posty: 21
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#25 Postautor: unctio/ver » sob maja 19, 2018 11:19 am

Odkryłem u siebie okrutny błąd uniemożliwiający dalsza zabawę:
Kompilator C używa swoich zmiennych adresując pamięć wskaźnikowo przez LDA/STA ($XX),Y więc nie wiadomo ile tak naprawdę zużywa strony zerowej. Okazało się że dojeżdża aż do obszaru używanego przeze mnie. Stąd losowe zwiechy itp. Problem wyszedł dopiero po disassembleracji kodu i analizie wszystkich LDY #$. Tak dla potomnych, jakby mieszanie asm i c doprowadzało do k...rwicy...

starymarabut
Posty: 156
Rejestracja: pn lip 05, 2010 10:25 pm

Re: RE: Re: Laura? Ktoś? Coś?

#26 Postautor: starymarabut » sob maja 19, 2018 11:58 am

unctio/ver pisze:Odkryłem u siebie okrutny błąd uniemożliwiający dalsza zabawę:
Kompilator C używa swoich zmiennych adresując pamięć wskaźnikowo przez LDA/STA ($XX),Y więc nie wiadomo ile tak naprawdę zużywa strony zerowej. Okazało się że dojeżdża aż do obszaru używanego przeze mnie. Stąd losowe zwiechy itp. Problem wyszedł dopiero po disassembleracji kodu i analizie wszystkich LDY #$. Tak dla potomnych, jakby mieszanie asm i c doprowadzało do k...rwicy...

Zgłaszam się na ochotnika na testera na C64 Jak się pojawi takowa wersja.
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1187
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 8:23 pm
Grupa: Black Sun

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#27 Postautor: Nitro » sob maja 19, 2018 12:44 pm

unctio: na pewno nie ma nic w opcjach kompilatora aby owo zachowanie zmienić? Zerknąłem na parę sekund na dokumentację CC65 i jest tego troche.

unctio/ver
Posty: 21
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#28 Postautor: unctio/ver » sob maja 19, 2018 7:38 pm

No właśnie, za dużo tych opcji. Nie szukałem; po prostu zmieniłem część własnego kodu, poprzesuwałem wszystko dalej. Jak ręką odjął. Żadnych błędów.

Co do testów, testerów i testowanych wersji, to jeszcze nie za bardzo jest co testować. Wprawdzie jest już prawie cała mechanika (ale nie identyczna), 6 plansz itd., ale wciąż brakuje charsetów i reszty plansz. Ręczne przerysowywanie jest bardzo żmudne.

Ale jak się wścieknę to przyspieszę tempo :-)

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3564
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 12:02 am

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#29 Postautor: Sebaloz/Lepsi.De » sob maja 19, 2018 10:41 pm

unctio/ver pisze:ale wciąż brakuje charsetów i reszty plansz. Ręczne przerysowywanie jest bardzo żmudne.

A nie mozesz poprosic o originalne grafiki, ktore Larek dal Carrionowi? Carrion, podziel sie z kolega. Larek byl dzis na nocy muzeow w Katowicach, mozna bylo spotkac pare osob i napic sie Jamesona :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

carrion
Posty: 1506
Rejestracja: pt lut 27, 2009 5:38 pm

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#30 Postautor: carrion » ndz maja 20, 2018 8:06 pm

@unctio
zapytam Larka, ale myślę, że z grafikami nie będzie problemu. napisz do mnie PM.

W przypadku portu na C64 mam taki dylemat, że wg nas jest to przecież platforma lepsza od 8bit Atari więc i port powienien być lepszy. Jeśli z tej gry miała by być prawilna produkcja to zakładam, że i grafika mogłą by być poprawiona, ekrany tytułowe lepsze, a może nawet użycie sprajtów (hiresowych?) to i ówdzie.
C+4 to platforma teoretycznie słabsza i w sumie nie wiele więcej niż port 1:1 z Atari da się zrobić.
ale C64 zobowiązuje ;)

btw
pewnie widzieliście że "crackerzy" już wydali Laurę C64 na CSDB... :roll:
retronavigator.com

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1187
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 8:23 pm
Grupa: Black Sun

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#31 Postautor: Nitro » ndz maja 20, 2018 8:17 pm

A tam grafika, liczy się grywalność, szczególnie w grach logicznych. Ja nie widzę za bardzo pola do poprawek. No może jedną nie wymagać 128kb :)

wieczor
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 30, 2014 1:45 am

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#32 Postautor: wieczor » śr maja 23, 2018 7:51 pm

Jeśli by ktoś chciał muzykę do tych konwersji, to mogę zrobić :) Na SIDa na 100%, z TED-em to pewne wyzwanie, ale myślę, że też da radę (a może ktoś poleci jakiś tracker na tego drugiego?)

Co do poprawiania grafiki, to ja bym się dobrze zastanowił, bo wg mnie jest spójna i poprawiając można w sumie popsuć :) Jedyne punkty jakie bym widział to np. dodanie kolorów na planszach tytułowych i innych, ale i to z wyczuciem trzeba by zrobić.

unctio/ver
Posty: 21
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#33 Postautor: unctio/ver » śr maja 23, 2018 8:22 pm

Fajnie, że oferujecie tyle pomocy...

Chciałbym aby moja wersja była godna C64 :)
Dlatego zrobiłem płynny przesuw razem z mapą kolorów – czyli każdy obiekt na ekranie może mieć inny kolor – fajnie to wygląda, ale też jakoś tak… pstrokato :)
no i coś za coś – zmieści się tylko kilka plansz naraz. Za Chiny nie wyjdzie z tego jednoplikówka.

Na razie ciągnę dwie wersje na raz - tą poprzednią, zwykłą i kolorową. Zobaczymy co to z tego wyjdzie.

wieczor
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 30, 2014 1:45 am

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#34 Postautor: wieczor » czw maja 24, 2018 10:09 am

No jako autor tej muzyki, pomyślałem, że fajnie by było zrobić ją na innych platformach ;) Będzie Laura na jedną ze współczesnych platform (na razie szsz...) i tam też mam to zrobić, co będzie trochę większym wyzwaniem, bo i możliwości większe :)

Na Atari plikówka też wyszła wyłącznie na 128 kilo. Po prostu plik się ładuje i relokuje na bieżąco w banki rozszerzonej pamięci, potem już nie odwołując się do dysku. Te plansze muszą trochę zajmować - w przypadku 64 kilo raczej bym je czytał z dysku jako osobne pliki.

carrion
Posty: 1506
Rejestracja: pt lut 27, 2009 5:38 pm

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#35 Postautor: carrion » czw maja 24, 2018 4:58 pm

@wieczor
a ni chciał byś napisać muzyki na C+4? edytor jest całkiem sensowny, z przykładami i z dość dobrą instrukcją...
było by fajnie. jak by co to przejdźmy na PM.

co do 1-plikówki. to... hm. wg moich obliczeń wszystko się zmieści (zmieścić powinno :) ).
plansze oczywiście będę pakował byte boozerem HCL'a. wstawiłem sobie 4 kilową przykładową muzykę i jak narazie wszystko wygląda, że się mieści... ba mam wrażenie, że przed samą grą upchnę obrazek tytułowy.
na Atari z tego co mówił Larek, to te 128kb to dla tego, że musi przełączać bank bo grafika się nie mieści... ale mogę nie znać całej prawdy ;) wiem że na Atari jest w tych kwestiach nieco trudniej.
retronavigator.com

wieczor
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 30, 2014 1:45 am

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#36 Postautor: wieczor » pt maja 25, 2018 12:54 pm

Spoko jak najbardziej :) Właśnie szukałem edytora, możemy pogadać na priv.

Co do Atari - wcale nie jest trudniej - przynajmniej nie w tym przypadku. Pamięć rozszerzona jest powszechnie używana, dlatego, że jest bardzo rozpowszechniona, a używanie jej jest znacznie prostsze, niż np. czytanie danych z dysku. Po prostu plik binarny ładuje się etapami, pomiędzy którymi wczytane dane są relokowane do odpowiednich banków. Dostęp do nich jest banalnie prosty - jeden wpis do rejestru i masz bank podłączony. Żeby wczytywać dane z dysku na bieżąco, trzeba otworzyć urządzenie, plik, zrobić sobie bufor... Lenistwo ;) Plik binarny w zasadzie czyta się sam i umożliwia wykonanie odpowiedniego kodu na poszczególnych etapach automatycznie - po czym następuje powrót do wczytywania.

unctio/ver
Posty: 21
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#37 Postautor: unctio/ver » ndz maja 27, 2018 6:51 pm

starymarabut:
Powiedziało się A - trzeba... odebrac PW :)

starymarabut
Posty: 156
Rejestracja: pn lip 05, 2010 10:25 pm

Re: RE: Re: Laura? Ktoś? Coś?

#38 Postautor: starymarabut » pn maja 28, 2018 5:04 pm

unctio/ver pisze:starymarabut:
Powiedziało się A - trzeba... odebrac PW :)

Dobrze, że tu odpisales.
Na taptalk nie widać tych wiadomości prywatnych.
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

starymarabut
Posty: 156
Rejestracja: pn lip 05, 2010 10:25 pm

Re: RE: Re: RE: Re: Laura? Ktoś? Coś?

#39 Postautor: starymarabut » pt cze 01, 2018 8:58 pm

starymarabut pisze:
unctio/ver pisze:starymarabut:
Powiedziało się A - trzeba... odebrac PW :)

Dobrze, że tu odpisales.
Na taptalk nie widać tych wiadomości prywatnych.

https://youtu.be/Ajb_mXMRuxM
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

kotrobot
Posty: 2156
Rejestracja: czw lis 06, 2008 1:55 pm
Grupa: URDAD

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#40 Postautor: kotrobot » sob cze 02, 2018 1:40 pm

Obrazek
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.


Wróć do „Strefa C16 116 Plus/4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość